در تمامی کشور هایی که با بحرانهای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی حاد روبرو هستند ، گرایشات فاشیستی و انحصار طلب سعی در دامن زدن به بحرانها کرده تا بتوانند از هرج و مرج و شورش های کور سوء استفاده کرده و به بهانه ایجاد نظم ، دولت نظامی اعلام کنند ،

در یک دوره ده روزه تا همین دیروز ، توپخانه  سایت ها و مراکز خبری وابسته به ” ائمه جمعه ” ، ” سپاه پاسداران ” ، ” دلواپسان تحریم و اختلاس ” جمع آمده در جمع”چماق بدستان عماریون ” ، بسوی ” نه تنها ” حسن روحانی ” که اصل ” ریاست جمهوری ” نشانه رفته بود .

سایت های دروغباف ” تسنیم ” ، ” فارس ” ، ” رجا نیوز ” و ” مشرق ” و یک دوجین سایتهای زرد ارتش سایبری ، حتی  حضور ” حسن روحانی ” در ” توچال ” را  بهانه کردند ، تا نه تنها وی را که ” دولت ” و حتی ” جمهوریت ” را زیر سئوال ببرند .

  مراکز تولید فیلم و سریال معلوم الحال وابسته به ” سپاه پاسدران ” ، مصاحبه کنند گان خود را به میان مردم فرستادند تا همان جملات و عباراتی را که سایت ها و روزنامه هایشان در باره  نا کار آمدی ” دولت ” و بی مسئولیتی ” روحانی ” بخاطر مثلا حضور وی در مجموعه تفریحی ” توچال ” نوشته بودند از دهان مصاحبه شوندگان بیرون بکشند ، درا ین گزارشها سئوال خبرنگار از مردم حذف می شود تا تلاش برنامه سازان برای هدایت مصاحبه بسوی ” تضعیف دولت ” پوشیده بماند . دراین مصاحبه های هدایت شده ” ، مصاحبه کننده ضمن تعریف و تمجید از ” خامنه ای ” و اینکه رای به ” روحانی ” بخاطر ” رهبری ” بوده است ، ناکارآمدی دولت و ” تیم اقتصادی و سیاسی ” وی را محکوم می کنند

در تمامی کشور هایی که با بحرانهای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی حاد روبرو هستند ، گرایشات فاشیستی و انحصار طلب سعی در دامن زدن به بحرانها کرده تا بتوانند از هرج و مرج و شورش های کور سوء استفاده کرده  و به بهانه ایجاد نظم ، دولت نظامی اعلام کنند ، در ایران البته زمینه کودتای نظامیان تقریبا صفر است ، اما سپاه و بیت خامنه ای گاها بسوی سپردن قدرت ، انحصارا و بی منازع به دست ” ولی فقیه ” ، تمایل نشان می دهند و البته  گاها برای نشان دادن قدرت خود در بحران سازی و واداشتن رقیب خود و در اینجا ” روحانی ” به همراه شدن کامل با سیاستهای آنان دست به چنین عملیات کوتاه مدتی می زنند .

 تلاش اخیر اینان و بخصوص بعد از شکستهای اصولگرایان در چند سال اخیردرانتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورا و خبرگان  آغاز شده بود ، در یک مورد مصاحبه گر سازمان تبلیغی – هنری اوج وابسته به ” سپاه پاسدران ” سعی داشت تا ” روحانی ” را بخاطر اینکه گفته بود ” بی آبی در خوزستان نتیجه عملکرد خود ما است ” خرافاتی نشان دهند و خنده دار بود که طرفداران مصباح یزدی و مداحان عقب مانده ، می خواستند  خود را از اصلاح طلبان مدرنتر نشان دهند . در تلاش اخیر اصولگرایان که قطعا و بدون تردید با هدایت ” بیت خامنه ای ” و ” دفتر اطلاعات سپاه ” صورت گرفت ، حمله همه جانبه ای از سوی کیهان شریعتمداری ، حزب موتلفه ، فرد مشکوک و معلوم الحالی مانند ” حسین موسویان ” ، ” سایت ” رجا نیوز ” ، سایت وابسته به نیروهای امنیتی ” مشرق ”  ، نمایندگان وابسته به ” اصولگرایان ” در مجلس شورا ” به ” روحانی ” و دولت شد . ” اسدالله بادامچیان ” از آماده بودن ” موتلفه برای در دست گرفتن دولت ” حرف زد  ”  و نهایتا حرف آخر را مشاور عالی نظامی ” ” خامنه ای ” سردار رحیم صفوی ” زد و گفت : ” ایرانیان در دولت سازی مشکل دارند و گاهی بنظر می رسد که کشور بدون دولت بهتر اداره می شود ” . باید به ایشان گفت ایرانیان صدها سال است و قبل از بسیاری از ملتهای دیگر عالیترین نوع سازماندهی کشوری را در ادوار مختلف بمنصه ظهور رسانده اند و امروز پست غیر انتخابی و تحمیلی ” ولایت فقیه ” است که بعنوان سدی در مقابل حرکت ترقیخواهانه مردم ما ایستاده و بخاطر منافع مشتی آخوند مرتجع  وعقب مانده و نظامیان قدرت طلب و اسیر طرحهای تخیلی خامنه ای برای ” ولی امر مسلمین جهان ” شدن که منجر به دخالتهای منطقه ای ج.ا. شده  ، ایستاده است .

این حرکات و تبلیغات مزورانه اصولگرایان ، با حرکت اعتراضی بازاریان و کاسب های پاساژ علاء الدین همراه شد و اصولگرایان که تا این زمان هر حرکت اعتراضی را با صفت ” حرکت ضد انقلاب ” تعریف می کردند از این حرکات اعتراضی و با هدف به زیر ضربه گرفتن ” دولت ” استقبال کردند . سایت ” رجا نیوز ” وابسته به باند ” عماریون ” و حسن عباسی و مهندس قاسمی که مشکوک و متهم به قتل ” هاشمی رفسنجانی ” هستند ، در باره حرکت اعتراضی بازار چنین نوشت : ” از اعتراض واقعی به بی عملی اقتصادی  دولت تا اتش بیاری چهره های مشکوک ” این سایت همچنین از قول ” احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار تهران ”  نوشت : “دولت در بخش اقتصادی کاملاً ناکارآمد است و ظاهراً نمی‌خواهد صدای مردم و معترضین را بشنود. حداقل انتظار ما این است که دولت به مردم بگوید که در عملکرد اقتصادی خود اشتباه کرده است.” ، یعنی سایت رجا نیوز ، تبلیع بر علیه ” دولت روحانی ” را تا حد بسته شدن مغازه ها و مانور دادن بر روی ” نا کار آمدی دولت روحانی ، تبلیغ می کند ، سایتهای ” تسنیم ” و “فارس ” و سایت های ارتش سایبری هم همین موضع را گرفتند ، اما وقتی که این تحرکات که بنظر می رسد اصولگرایان در دامن زدن به آن نقش مهمی داشته اند ، از کنترل اشان خارج شده و بسرعت به ” اعتراضات ضد حکومتی ” و گاها با شعارهای ” براندازی ” که خود ریشه در عمق نارضایتی مردم از کلیت نظام را دارد ، تبدیل می شود ، ، به نا گاه موضع اصولگرایان عوض می شود . اینان می خواهند که مردم را به آلت دست قدرت گیری باند خود تبدیل کنند ودر دی ماه و حرکات اخیر اعتراضی این موضوع را آزمایش کردند و هر بار با شعله ور شدن آتش و سر داده شدن شعارهای ضد ” خامنه ای ” بسرعت رنگ عوض کرده و خواستار مقابله و سرکوب تظاهرات و اعترضات می شوند . یعنی اینان بشدت ماجراجوبوده  و حاضر هستند برای قدرت گیری انحصاری خود ، کل مملکت را به آشوب کشانده و از آب گل الود ماهی بگیرند .  یعنی اگر امروز ” دونالد ترامپ ” با امید دامن زدن به شورشهای کور ناشی از کمبود بر آمده از تشدید تحریم ها ، حلقه محاصره اقتصادی را به دور کشور و ج.ا. تنگتر می کند اصولگرایان و خامنه ای قدرت طلب نیز ، به شکل دیگر با هدف ساقط کردن ” دولت روحانی ”  به حرکات اعتراضی دامن می زنند که بعد ممکنست نتوانند خود آنرا کنترل کرده و کیان مملکت و کشور به خطر افتد ، اکنون دیگر  می توان از مشترک بودن اهدا ف” خامنه ای ” با دشمن خارجی یعنی ” ترامپ ” در به آشوب کشاندن کشور سخن به میان آورد . ملت ایران  در این مرحله خواهان حرکات اعتراضی و توده ای در جهت حذف استبداد و جرثومه فساد سیاسی یعنی ” ولایت فقیه ” است و اگر هر نیرویی چه ” ترامپ” با هدف ” بر روی کار آوردن نیروهای وابسته به آمریکا ” و یا ” خامنه ای با هدف تقویت جناح اختلاسگر و فاسد خود ” بخواهد از نارضایتی های آنان سوءاستفاده کند ، در مقابل آن حرکات خواهند ایستاد و با چنان تلاشهایی همراهی نخواهند کرد . یکی از علتهای عدم همراهی عمومی با حرکات دی ماه و اخیر این بود که بخش های آگاهتر مردم ، خطر قدرت گیری اصولگرایان ونیروهای اپوزیسیونی وابسته به امریکا و عربستان سعودی را در نبود یک اپوزیسیون ” ملی و مردمی ” حس می کنند .

 با دیدن این واقعیات بود که روحانی احساس قدرت کرده وفریاد بر آورد که ” دولت وی استعفا نخواهد کرد ” با دانستن عمق هوشیاری مردم ایران است که می توان سر مار استبداد خفته در بیت خامنه ای را در روزی که چندان دیر نیست بر سنگ کوفت . البته باید دقت کرد که نه تنها اصلاح طلبان که هیچ نیرویی در چهار چوب نظام فقاهتی  قادر به پیدا کردن راه حل برای برون رفت از بحرانهای سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی نیست ، این جمهوری ناکار آمد باید منحل شده و “جمهوری دوم ” ، با رویکرد به کار گرفتن همه نیروهای سیاسی واحزاب ملی  با سمتگیری نظامی دمکرات و آزادی خواه و ضد استبدادی برپا شود . اصلاح طلبان در تضعیف استبداد فقاهتی می توانند نقش مهمی در تاریخ کشورمان ایران بازی کنند . انحصار طلبی و استبداد ” خامنه ای ” و نیروهای پشتیبان او ، برای اصلاح طلبان راه دیگری جز مقابله با آنان باقی نخواهد گذاشت ، که اگر در این راه تلاش نکنند ، بیت و سپاه ، کشور و حتی خود نظام جمهوری اسلامی مورد وثوق اصلاح طلبان راهم با خطر نابودی و در غلطیدن به بحران روبرو خواهند کرد

 با دیدن چنین واقعیتها  و همچنین احتمال حرکات اعتراضی به شورشهای غیر قابل کنترل بود که از همین دیروز ؛ لحن مقامات مزور و بی ابروی ، اصولگرا ، نسبت به ” روحانی و دولت وی ” تغییر کرد و اینان که تا چند روز پیش از بی کفایتی و لزوم انحلال دولت سخن می  گفتند  ، به یکباره از همراهی با وی و دولتش ، داد سخن دادند ودر ست در چنین روزی ” روحانی ” به افتتاح ” ” فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس ”  می رود ورجا نیوز ” ادعا می کند ” سپاه پاسدران ” آنرا ساخته و تکمیل کرده است  و این سایت این تیتر را به کار می برد .”بالاخره دولت روحانی فهمید راهی جز اتکا به درون وجود ندارد . پس اقدامات اخیر و دامن زدن به تظاهرات بازار برای معامله با ” روحانی ” بوده است و بستن دهان وی تا از خساراتی که طرحهای سپاه به سرمایه های ملی وارد می آورد دیگر سخن نگوید ، سهل است که خود به افتتاح این کارهای تبلیغاتی  هم برود .

باید از خامنه ای ، اصولگرایان ، کیهان شریعتمداری پرسید اگر این دولت نا کار آمد و نالایق است چرا اکنون زبان در کام کشیده و از لزوم حمایت از ان حرف می زنید و اگر نالایق نبود چرا این همه بر علیه وی بر طبل تبلیغات  زدید ؟ ، ایا شما در دفاع از منافع مردم صداقت دارید ؟ آیا این نیست که شما برای حفظ قدرت حاضر هستید با کسانی که انها را “نا کار آمد ” ، ” بی مسئولیت ” و ” مقامات غیر مردمی ” می خوانید و می دانید ، سازش کنید ؟ اصلا شما ” اصولی ” دارید ؟ به مصداق ” کافور نهند نام زنگی ” ، خود را اصولگرا نامیده اید ، آن چیزی که ندارید همان اصول و جهار چوبهای عقیدتی – سیاسی ، است . برای حفظ قدرت حاضر به هر کاری هستید ، مردم این واقعیت ها را می بینند ، روزی بخاطر این ماجراجویی ها واتلاف منابع مادی و معنوی کشور مجاذات خواهید شد .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com