برگزاری رژه افتخار استانبول برای چهارمین سال متوالی از سوی فرمانداری استانبول ممنوع اعلام شد.
 
این رژه افتخار برای روز یکشنبه اول جولای برنامه‌ریزی شده بود. برگزارکنندگان اعلام کردند که علیرغم ممنوعیت همچون سال‌های گذشته حضور قدرتمندی خواهند داشت.
 
ممنوعیت‌های اعمال‌شده در این حوزه از سوی مقامات ترکیه نقض آزادی بیان و آزادی انجمن و تجمع مسالمت‌آمیز به شمار می‌رود و در تعارض با حقوق بنیادین بشر و تعهدات بین‌المللی دولت ترکیه است.
 
سه سازمان ایلگا اروپا، عفو بین‌الملل و آل آوت در بیانیه مشترکی اعلام کردند «برگزاری [رژه] افتخار در سال ۲۰۱۸ بی‌شک آزمون ارزش‌های دمکراتیک است که ترکیه در چند سال گذشته از آن موفق بیرون نیامده.»
 
این سه سازمان در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که این ممنوعیت‌ها تنها جوامع ال‌جی‌بی‌تی و متحدانشان را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد بلکه این ممنوعیت‌ها حمله به کنشگری و نظرات دگراندیشانه است. سر باز زدن مکرر مقامات ترکیه از به رسمیت شناختن شهروندان و بی‌اهمیتی مداوم به حقوق بنیادین آن‌ها، «امری است که باید واکنش تمام اجتماعات و نه تنها اجتماعات درون جنبش ال‌جی‌بی‌تی‌آی را برانگیزد.»
 
لینک به بیانیه مشترک سه سازمان:
https://www.ilga-europe.org/resources/news/latest-news/joint-public-statement-istanbul-pride-2018
 
لینک به بیانیه برگزارکنندگان هفته افتخار استانبول:
https://www.facebook.com/istanbulpride/photos/a.191888724272082.41018.160223430771945/1677107182416888/?type=3

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com