ماف نیوز: یک بازداشتی از اهالی شهرستان کامیاران از سوی دادگاه انقلاب سنندج به دو سال حبس محکوم شد. اتهام مطروحه علیه وی «همکاری با یکی از احزاب کُردی» است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، حکم حبس یک‌‌ شهروند کامیارنی به نام «اقبال قبادی» فرزند احمد که پیش از این‌ در مرحله‌ی بدوی از سوی دادگاه انقلاب سنندج به پنج سال حبس محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس کاهش یافت.

«اقبال قبادی»


اقبال قبادی روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ به همراه دو تن به نامهای «هیوا ندیمی» فرزند محمدکریم و «کیومرث ندیمی» فرزند مارف با اتهامات سیاسی و تحت عنوان همکاری با احزاب کُردی بازداشت شدند. اقبال قبادی پس از طی مراحل بازجویی، بدون محاکمه به زندان سنندج منتقل شده بود و هیوا ندیمی و کیومرث ندیمی پس از نزدیک به چهار ماه در دی‌ماه ۹۶ با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

آقای قبادی در طی مراحل بازجویی و بازداشت، از حق تماس تلفنی، ملاقات با خانواده و همچنین دسترسی به وکیل محروم بوده‌ است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com