برای نخستین بار در تاجیکستان کنفرانس ملی ایدز برگزار شد. این همایش ۲۵ و ۲۶ ژوئن، در شهر دوشنبه، پایتخت این کشور برگزار شد و در آن متخصاصان و پزشکان داخلی، راه‌های نوِ جلوگیری از گسترش این ویروس را بررسی کردند.

مقابله تاجیکستان با ایدز بدون کمک‌های بین‌المللی نگران‌کننده است (اکس از سایت بی بی سی فارسی)

بر اساس گزارش بی بی سی فارسی در تاجیکستان، بیش از ۱۲۰ نماینده نهادهای دولتی و غیردولتی در این همایش شرکت کرده‌اند.
طبق آمار رسمی حالا در تاجیکستان نزدیک به هشت‌هزار بیمار حامل ویروس اچ آی وی به سر می‌برد.

سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده اند که سرمایه‌گذاری در برنامه‌های مقابله با ایدز در کشورهای منطقه آسیای میانه را در سال‌های آینده به‌تدریج کاهش خواهند داد. حال تاجیکستان در پی پیدا کردن راه‌های جدید سرمایه‌گذاری برای مقابله با این بیماری است. اولین مورد ابتلا به ویروس اچ آی وی در تاجیکستان ۲۷ سال پیش ثبت رسیده است اما افراد زیادی هنوز از این بمیاری آگاهی ندارند و برخی از بیماران از دریافت کمک‌های پزشکی خودداری می‌کنند. برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آگاهی رسانی در تاجیکستان و دیگر کشور های سابق جماهر شوروی گشترده نیست. در صورت کاهش کمک‌های بین‌المللی، ممکن است که وضع بهداشت و سلامت افراد مبتلا به این بیماری، سلامت دیگر شهروندان را نیز در خطر خواهد قرار داد.  

یکی از برنامه‌های مبارزه علیه ایدز در روز جهانی ایدز در تاجیکستان (عکس از سایت آزادی)

 

Барои нахустин бор дар Тоҷикистон кунферонси миллии ЭЙДЗ ва Эч-ой-вӣ баргузор шуд, то роҳҳои ҷилавгирӣ аз густариши ин беморӣ ва ин вирусро мушаххас кунад.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com