ماف نیوز: یک خبرنگار در شهر کرمانشاه در پی انتقاد از «ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی برای حوثی‌های یمن» از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل گردید.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷، یک خبرنگار کرمانشاهی به نام «امیرحسین دارابی» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شد.

یک منبع مطلع با تاکید بر این که اخیرا وی اقدام به تهیه‌ و انتشار گزارشی در رابطه با کمک‌های ارسالی جمهوری اسلامی برای حوثی‌های یمن در یکی از نشریات محلی استان کرمانشاه کرده بود، گفته که: «او با انتقاد از این اقدام، گفته بود که دولت حداقل می‌توانست با مخارج مذکور، کودکان کار را در مکانهایی جمع‌آوری کرده و به جای کودک کار از آنها آینده‌ساز بسازد.»

این گزارش که چند هفته‌ی پیش در یکی از نشریات محلی استان کرمانشاه منتشر شده بود، تذکر کتبی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشریه‌ و بازداشت امیرحسین دارابی را در پی داشته است.

بر اساس اصل ۲۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی، «نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند و هیچ کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای، مورد مؤاخده قرار داد.»

بر اساس رده بندی جهانی آزادی رسانه در سال ۲۰۱۸ که گزارشگران بدون مرز منتشر کرده است، با اشاره به اینکه ایران با یک پله بهبود در رتبه‌ی ۱۶۴ قرار گرفته، آمده است که «این به دلیل بدترشدن وضعیت دیگر کشورهاست، نه بهبود وضعیت ایران. در سال ۲۰۱۷ هم ایران همچنان یکی از ۵ زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران و شهروندخبرنگاران بود و هیچ تغییر ملموسی در عرصه‌ی آزادی اطلاع‌رسانی و آزادی رسانه‌ها مشاهده نشد.»
info@mafnews.de
ارتباط با ادمین تلگرام:
https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com