حیات نعمت سمرقندی، شاعر تاجیک مقیم ازبکستان، در گفت‌وگوی ویدیویی با رادیو وطن در تاجیکستان، از دوستی و دیدارهای مکرر خود با بازار صابر، شاعر سرشناس تاجیک یاد می‌کند بازار صابر، سال ۲۰۱۸ روز اول ماه مه در آمریکا و در دوری از وطن درگذشت و جسد او پس از دو هفته به تاجیکستان آورده شد و در گورستان لوچاب، کنار دیگر چهره‌های سرشناس تاجیک به خاک سپرده شد.

حیات نعمت سمرقندی در اتاق ویژه خود در مهمان‌خانه وحدت در شهر دوشنبه

حیات نعمت سمرقندی، همین‌طور در این گفت‌وگوی مفصل خود با رادیوی وطن از عشق به زبان مادری، سرزمین مادری و هنر می‌گوید. او در گفت‌وگوی قبلی خود با رادیو زمانه گفته بود که هر سال در ماه مه، به مناسبت زادروز لایق شیرعلی، شاعر ملی تاجیکان، به دوشنبه سفر می‌کند و در سر قبر او شعر می‌خواند و او درد دل می‌کند. او هر بار که به دوشنبه می‌آید در مهمان‌خانه وحدت،  مستقر می‌شود. محلی که چندین سال است، وزارت فرهنگ تاجیکستان در اختیار او قرار داده و این شاعر معترض سمرقندی در اتاق ویژه خود چند ماهی در سال مشغول پژوهش و نوشتن شعرهای تازه خود است.

منزل پدری او و فرزندان او در سمرقد است و او مدام بین تاجیکستان و ازبکستان در رفت و آمد است. شرایطی که نه همه شاعر و نویسندگان برون‌مرزی در اختیار دارند. وزارت تاجیکستان برنامه داشت این امکان را برای دیگر شاعر و نویسندگان و دانشجویان تاجیک کشورهای همسایه فراهم کند، اما تا حال تنها حیات نعمت سمرقندی است که از این امکان برخوردار است.

حیات نعمت مدت زیادی را در سمرقند، در دوران جکومت اسلام کریماف، رئیس‌جمهور قبلی ازبکستان، خانه‌زندان و ممنوع‌الخروج بود و تنها در چند سال اخیر است که او می‌تواند آزادانه سفر کند.

با ابتکار او و چند تن از چهره‌های فرهنگی دیگر روزنامه «آواز سمرقند» در آخر دهه هشتاد به فعالیت شروع کرده است. پس از چندین روز گروسنه‌نشینی او دولت آن موقع ازبکستان بالاخره به او و همراهان او اجازه داد تا اولین روزنامه را به زبان فارسی محلی و با خط سیریلیک به راه اندازند. این روزنامه همچنان فعال است، اما از روزنامه‌های دولتی باقی مانده است. حیات نعمت سمرقندی امسال به سن ۷۵ رسیده است.

فشرده گفت‌وگوی رادیو وطن با شاعر حیات نعمت سمرقندی که نسخه کامل آن روز شنبه و یک‌شنبه در برنامه «پرس کلوب» از امواج ۱۰۲,۴ در سغد و ۱۰۵ FM پخش خواهد شد. این گفت‌وگو را دلیر امام‌علی، مستندساز، روزنامه‌نگار و بازیگر تیاتر تاجیک انجام داده است:

Ҳаёт Неъмати Самарқандӣ дар меҳмонии "Пресс Клуб"

Вақте ки шахс ҷовидона ошиқи забон, миллат ва сарзамин аст….Меҳмони навбатии барномаи "Пресс Клуб" дар Радиои "Ватан" шоир, адиб, рӯзноманигор – Ҳаёт Неъмати СамарқандӣБарномаро рӯзи ШАНБЕ (۲۳-юми июн) соати ۱۰:۱۰ ва ۱۹:۱۰, рӯзи ЯКШАНБЕ (۲۴-уми июн) соати ۱۷:۴۰ дақиқа шунида метавонед. Радиои "Ватан" дар Душанбе ва атрофи он дар мавҷи ۱۰۶, дар Хатлон – дар мавҷи ۱۰۲,۴, дар Суғд – руйи мавҷи ۱۰۳,۳ ва дар ВМКБ – дар мавҷи ۱۰۵ FM дастрас аст. Пахши онлайн дар сомонаи www.vatan.tj Садои "Ватан" – дар фазои Ватан !!!

Publicerat av Radio Vatan Torsdag 21 juni 2018

گفت‌وگوی زمانه با حیات نعمت سمرقندی «تنها ترین شاعر سمرقند»

حیات نعمت سمرقندی: زبان فارسی در ازبکستان باید به رسمیت شناخته شود

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com