ماف نیوز: با احتساب روزهای بازداشت پیش از صدور حکم، حبس یک‌ساله‌ی «مختار اسدی» فعال صنفی معلمان کردستان اتمام یافته است اما با این وجود، وی همچنان در زندان به سر می‌برد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، مختار اسدی فعال صنفی معلمان کردستان که از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» درحال تحمل حبس یک‌ساله‌ی خود در زندان اوین است، با احتساب روزهای بازداشت قبل از صدور حکم، قانونا باید امکان آزادی بیابد.

«مختار اسدی»


یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «او یک بار ۶۶ روز و در چند نوبت دیگر قریب به ۲۵ روز را در بازداشت سپری کرده است. با این اوصاف او باید در روز عید فطر و یا قبل از آن امکان آزادی می‌یافت اما طبق اعلام مسئولین زندان، در صورتی که ۶۶ روز مذکور برایش محاسبه گردد، ماه آینده از زندان آزاد می‌شود.»

پیش از این گفته شده بود که سپاه پاسداران با دخالت در پرونده‌ی وی، مانع آزادی مشروط او شده است.

مختار اسدی معلم سنندجی، در ۲۷ شهریور ۹۶ هنگامی که برای پیگیری وضعیت وثیقه‌ی خود به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود، بازداشت و روانه‌ی زندان گردید.

قبل از آن یک بار در سال ۱۳۸۵ در اعتراض بزرگ نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان با فراکسیون مجلس توسط پلیس امنیت بازداشت گردیده و پرونده‌ای علیه وی مفتوح شد.

یک بار دیگر در ۷ تیرماه ۸۹ بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد و متعاقبا پس از ۶۶ روز بازداشت در تاریخ ۹ شهریور همان سال با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد. یک بار هم در آذرماه ۹۳ بازداشت شده بود.

قاضی صلواتی در شعبه‌ی پانزده دادگاه انقلاب مختار اسدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به تحمل یک سال حبس محکوم کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com