این طرح، دو روزقبل با حمایت دوحزبی (۲۴۸-۴۵ رای) تصویب شد و بخشی از آن، معرفی فوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمانی تروریستی است.

این طرح سه‌شنبه ۲۲ خرداد با ۲۴۸ رای موافق در برابر تنها ۴۵ رای مخالف، تصویب شد.

هر دو حزب لیبرال و محافظه‌کار کانادا از این طرح حمایت کردند.

بر مبنای این طرح، جمهوری اسلامی به خاطر حمایت از تروریسم در سراسر جهان محکوم شده است.

گفتنی است که لابی جمهوری اسلامی در کانادا در روزهای اخیر، کمپین وسیعی برای ممانعت از تصویب این طرح در پارلمان کانادا‌ به راه انداخت که موفق نبود.

پارلمان کانادا همچنین تاکید سیدعلی خامنه‌ای، بر نابودی اسرائیل را «فراخوان نسل‌کشی یهودیان» دانسته و محکوم کرده است.

مفاد اصلی طرح مصوب پارلمان کانادا به شرح زیر است:

۱: دولت کانادا هرگونه مذاکره‌ با جمهوری اسلامی برای بازسازی روابط دیپلماتیک را فورا متوقف کند.

۲: دولت کانادا از رژیم جمهوری اسلامی بخواهد تا همه شهروندان کانادایی یا دارای اقامت دائم کانادا را که در ایران زندانی هستند مانند مریم ممبینی، همسر کاووس سیدامامی، فعال محیط زیست کشته شده‌ در زندان اوین و سعید ملک‌پور را آزاد کند.

۳: دولت کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فورا به عنوان یک نهاد تروریستی شناسایی کند.

۴: دولت کانادا در کنار مردم ایران بایستد و از حق اساسی آزادی عقیده، مذهب و بیان، آزادی مطبوعات، آزادی تجمعات مسالمت‌آمیز و آزادی احزاب برای آنها دفاع کند.

گروهی از حامیان جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور  تلاش کردند تا با معرفی کمپینی از تصویب این طرح جلوگیری کنند. کانادا بهشت مقامات جمهوری اسلامی و اعضای خانواده‌های آنهاست و وابستگان رژیم در این کشور سرمایه‌گذاری‌های کلان در معاملات و مستغلات دارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com