پایتخت لهستان، جشن غرور دگرباشان جنسی را، پس از تخریب بنای قبلی با بنایی “جاودانی” جشن گرفته است.

در روز شنبه و پیش از برگزاری رژه غرور دگرباشان ورشو ، بنای جدید رنگین کمان در تقاطعی شلوغ در پایتخت این کشور، جایی که رنگین کمان با تابش نور به بخار آب تولید هولوگرافی از رنگین کمان کرده است، رو نمایی شد. این بنای تاریخی در تقاطعی شلوغ در شهر در محل بنای تاریخی رنگین کمان قبلی که بارها و بارها مورد تخریب قرار گرفت، قرار گرفته است.

برگزارکنندگان امیدوارند که رنگین کمان “نماد غیرقابل انکار عشق، صلح، حقوق بشر و برابری” باشد.

عشق، انجمن را ترک نمی کند، سازمانی که به سازماندهی این بنا کمک کرده است، گفت که این حرکت نمادین است.

اولا موزینسکا، رئیس انجمن، به The Telegraph گفت: “این رنگین کمان نشان دهنده آغاز مبارزات وسیع تر برای افزایش آگاهی درباره حقوق بشر و بویژه مبارزه برای برابری ازدواج در لهستان است.”

این بنای رنگین کمانی به موضوعی داغ در رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. فردی در توئیتر نوشت: “این بنا جاودانی است و در اینجا برای همیشه نصب شده است.علوم رنگین کمانی بسیار قدرتمند است.”

رنگین کمان قبلی که از گله ساخته شده و در سال ۲۰۱۲ نصب شده بود، در نهایت در سال ۲۰۱۵ پس از چندین بار خرابکاری حذف شد.

پروژه نصب رنگین کمانی از نور توسط شرکت بستنی بن و جری حمایت شده است. این شرکت در گذشته به طور قابل ملاحظه ای از دگرباشان جنسی حمایت کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ و پس از ممنوع کردن سفارش دو گلوله بستنی با طعم یکسان در حمایت از برابری ازدواج ، تیتر روزنامه ها را از آن خود کرد.

انتظار میرود که لهستان در این تابستان ۱۲ رویداد غرور دگرباشان مختلف برگزار کند که شاهکاری برجسته  برای کشوری بسیار محافظه کار است.

در حال حاضر، حزب حقوق و عدالت راستگرا تحت رهبری رئیس جمهور دوودا دارای رکوردی بی سابقه در همجنسگراستیزی است. این سیاستمدار،در سال ۲۰۱۷ قانون پیش از ازدواج همجنسگرایان را مسدود کرده و اعلام کردد که ازدواج در قانون اساسی به وضوح و روشنی میان یک مرد و یک زن تعریف شده است. او همچنین قوانین مربوط به تطبیق جنسیت را که به مردم اجازه می داد به شکل قانونی جنسیت خود را تغییر دهند را وتو کرد.

طبق نظرسنجی Eurobarometer 393 در سال ۲۰۱۲، در لهستان، حدود ۹۱ درصد از جمعیت به عنوان کاتولیک رومی شناخته می شوند.

اگر چه در لهستان همجنسگرایی قانونی است، افکار عمومی به طور کلی حامی دگرباشان جنسی نیست.

بر اساس نظرسنجی Equaldex،  چهل و شش درصد از کشور مردم لهستان بر این باورند که جامعه نباید همجنسگرایی را قبول کند. با این حال و علیرغم این آمار، امید اینکه لهستان در انتخابات آینده به اولین رییس جمهور همجنسگرای خود رای دهد، وجود دارد.

نظرسنجی های کنونی نشان می دهد که یکی از هر چهار لهستانی قصد دارد که به کاندید چپ، رابرت بیدرون، که در فعالیت  های سیاسی خود به عنوان فعال حقوق دگرباشان جنسی وارد شده است، رای بدهد.

بیدرون، که شهردار شهر Slupsk، با جمعیتی حدود ۹۸۷۵۷ نفر در شمال لهستان است، رقیبی بزرگ برای آندره دوودا رئیس جمهور فعلی محسوب می شود.

از آنجا که این انتخابات تا سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد،  بیدرون وقت زیادی برای جلب حمایت در سطح ملی را در اختیار دارد.

ما همه جا هستیم, آزاد و برابر:

فیس بوک ما:
https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت: 
http: / /news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما: 
dharma_martia
توییتر ما:
@DharmaMartia 
کانال تلگرام ما:
https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما: 
رسانه همیاری:
http://media.hamyaari.ca
سایت خودنویس:
www.Khodnevis.co
فضای اختصاصی دارما و در مارتیا تریبون زمانه: 
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma- martia
سایت پلنت ترنسجندر:
www.planettransgende

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/06/10/poland-warsaw-lgbt-rights-pride-rainbow-water/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com