ماف نیوز: یک فعال کارگری در سقز به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار گردیده و پس از بازجویی چندساعته آزاد شد. او یازده سال قبل هم در رابطه با فعالیتهایش به صورت تعلیقی به تحمل حبس و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، «کاوه حکیمی» فعال کارگری از اهالی شهرستان سقز به اتهام «شرکت در مراسم روز جهانی کارگر» به اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفت.

«کاوه حکیمی»


محمود صالحی فعال کارگری در این رابطه می‌گوید آقای حکیمی پس از چند ساعت بازجویی توسط اداره‌ی اطلاعات، آزاد شده است.

کاوه حکیمی یک بار در سال ۱۳۸۶ به همراه چهار فعال کارگری دیگر به نامهای «عطاءالله حسینی»، «رحیم حسینی»، «خالد بیخالی» و «انور حسین‌زاده» در اعتراض به بازداشت محمود صالحی، بنیانگذار انجمن صنفی کارگران خباز سقز، تحصن کردند که موجب بازداشت آنها شده و پس از چندی از سوی دادگاه جزایی این شهر به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به استناد ماده‌ی ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی،
هرکدام به تحمل ۹۱ روز حبس و ۴۰ ضربه شلاق، با سه سال تعلیق، محکوم شده بودند.

در حکم مذکور بر «ممنوعیت معاشرت با افراد سابقه‌دار» و فعالین کارگری از جمله محمود صالحی برای این پنج فعال کارگری تاکید شده‌ بود. آقای صالحی روز ۲۰ فروردین ۸۶ برای گفت و گو درباره‌ی مراسم روز جهانی کارگر به فرمانداری این شهر دعوت شده بود اما به جای گفت و گو، بازداشت شد و تحصن این افراد هم در رابطه با بازداشت او شکل گرفته‌ بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com