ماف نیوز: «پیمان میرزازاده» با اتمام مدت محکومیت شش ماهه‌اش از زندان ارومیه آزاد شد. اتهام وی «تبلیغ علیه نظام» بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، یک خواننده به نام «پیمان میرزازاده» بعد از اتمام دوران محکومیت شش ماهه‌ی خود از زندان مرکزی ارومیه آزاد گردید.

پیمان میرزازاده هفته‌ی دوم دی‌ماه ۹۶ از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بدون حق انتخاب وکیل به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. اتهام مذکور به خاطر سرودن ترانه‌هایی در حمایت از احزاب کُردی علیه وی مطرح شده بود.

او بعد از محکومیت در دادگاه انقلاب ارومیه، از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه به بند جرائم عادی زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

پیمان میرزازاده فرزند نورالدین از اهالی روستای گنگچین ارومیه روز ۲۷ آذر ۹۶ از سوی نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت گردید. آن‌ زمان اتهام وی ارتباط با یکی از احزاب کُردی عنوان شده بود.

او قبل‌ از آن نیز در پی امضای یادداشتی در رابطه با درخواست جمعی از فعالین مدنی از دولت برای احیای دریاچه‌ی ارومیه از سوی اداره‌ی اطلاعات تهدید شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com