تریبون محیط زیست: معترضان اصفهانی در بخش ورزنه به تاسیسات انتقال آب از استان اصفهان به یزد حمله کرده و آن را تخریب کرده‌اند. این اتفاق روز جمعه چهارم اسفندماه رخ داده است و معترضان در منطقه سیان، غارنه و اژیه، خط لوله، تجهیزات حوچه پمپاژ را ویران کردند. با وقوع این اتفاق آب شهر یزد قطع و پس از آن جیره بندی شد. معترضان اصفهانی به انتقال آب از منطقه خود به یزد معترض بوده و آن را باعث بروز بی‌آبی و نابودی محصولات کشاورزی خود می‌دانستند. با این حال به گفته محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس، این اقدام، اقدامی غیرقانونی و ساختار شکنانه است زیرا ثروت‌های عمومی در اختیار حکومت است تا آن را مطابق منافع عامه هزینه کند. یحی‌زاده از دیگران نمایندگان مجلس نیز مسئولان استان اصفهان را مقصر این حادثه قلمداد کرده است. به گفته این نماینده مجلس، مسئولان اصفهان با دروغ‌پردازی‌های خود مردم را تحریک به این عمل کرده‌ و گفته‌اند انتقال این آب برای مصرف آشامیدنی مردم یزد نیست بلکه برای مصرف در بخش صادرات کشاورزی گلخانه‌ای است.

مساله آب و مدیریت منابع آبی مدت‌هاست به یک بحران در استان اصفهان تبدیل شده است. با خشک شدن زاینده رود و کم‌آبی شدید در برخی مناطق این استان، برخی مسئولان و مردم اصفهان دلیل این امر را انتقال آب به یزد و مناطق دیگر عنوان کرده‌اند. اما در مقابل، برخی دیگر معتقد هستند دلیل کمبود آب در این استان، ضعف مدیریت منابع آبی است.

لینک‌های دیگر:

فیلم از یوتویب: به آتش کشیدن اتوبوس‌ها توسط معترضان اصفهانی

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com