خود ارضایی، تحریک اندام جنسی توسط خود فرد به‌قصد رسیدن به اوج برانگیختگی و لذت جنسی معمولاً تا رسیدن به نقطه ارگاسم است که اغلب با لمس، نوازش یا ماساژ اندام جنسی انجام می‌شود. خود ارضایی همچنین می‌تواند با کمک انواع اسباب‌بازی‌های جنسی و تحریک غده پروستات در افراد دارای اندام جنسی مردانه و تحریک واژن در افراد دارای اندام جنسی زنانه نیز انجام پذیرد.
چه کسی خود ارضایی می‌کند؟ تقریباً همه!
خود ارضایی یک رفتار معمول و عادی است که حتی در میان افرادی که شریک جنسی دارند، وجود دارد.‌ خود ارضایی تقریباً برای بسیاری از افراد اولین تجربه جنسی‌شان محسوب می‌شود.
خود ارضایی روش خوبی برای برطرف کردن تنش جنسی جمع شده در بدن است به‌خصوص برای افراد مجرد یا افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند با شریک جنسی‌شان رابطه برقرار کنند.
درست است که در خود ارضایی احتمال ابتلا به انواع بیماری مقاربتی وجود ندارد اما بهداشت فردی همچنان باید رعایت شود. برای مثال از اسباب بازی جنسی استفاده شود که تمیز است و یا بعد از انجام خود ارضایی بهتر است تا اندام جنسی شسته شود.
یکی دیگر از جنبه‌های مثبت خود ارضایی رسیدن به شناخت جنسی از بدن خود است. افراد در خود ارضایی کشف می‌کنند که چه چیز به آن‌ها لذت می‌دهد و چه چیزی را دوست دارند یا ندارند. فردی که بدن خود را بشناسد راحت‌تر می‌تواند در طول سکس، شریک جنسی خود را راهنمایی کند تا او را به اوج لذت جنسی برساند، زیرا دقیقاً می‌داند که چه چیزی می‌خواهد.
باوجود اینکه در ادیان مختلف مانند مسیحیت و اسلام خود ارضایی بد شمرده شده و حتی انجام آن گناه است حقیقت این است که پزشکان خود ارضایی را امری طبیعی می‌دانند که به حفظ سلامت روان و سلامت جسمی فرد کمک می‌کند.
متأسفانه افراد زیادی هستند که به دلیل عقاید مذهبی یا باورهایی که از کودکی از طریق جامعه و خانواده به آن‌ها تزریق شده از انجام خود ارضایی احساس گناه می‌کنند. از بین بردن این حس گناه و نگاه به خود ارضایی به‌عنوان یک فعالیت جنسی سالم، ضروری است.
خود ارضایی تنها زمانی مضر است که از حالت تعادل خارج شود و شکل اعتیاد جنسی به خود بگیرد و زندگی عادی شخص را دچار اختلال کند.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com