پایان نامه؛مرا یاد نوسترآداموس می اندازد!

لحظه ای که نام پایان نامه را می شنویم فکرمان می رود سمت پایان نامه دانشگاهی!بله همان پایان نامه ای که امروزه در دانشگاه های ایران مثل نقل و نبات در جیب هر دانشجویی پیدا می شود.هم قابل خرید است و هم قابل فروش.ولی حرف امروز ما درباره یک کتاب است.کتابی به نام پایان نامه!

http://yrcarak.ir/wp-content/uploads/2017/12/photo_2017-12-19_14-46-15.jpg
کتابی که پس از چاپ جنجال زیادی بین نویسندگان و شاعران به پاکرد و علت آن سبک نوشتاری این کتاب بود.این در حالی بود که بسیاری از ادیبان نتوانسته بودند با این سبک جدید ارتباط برقرار کنند و آن را نامانوس می خواندند.نویسنده کتاب پایان نامه،سعید مبیّن شهیر نام سبک نوشتاری خود را نمادگرایی جادویی نامیده است.ولی قضیه به این جا ختم نمی شود؛چون در نقد این کتاب شاعرانی معتقد اند که دلیل عجیب و گنگ بودن کتاب اشاره ان به آینده است.زیرا در جای جای کتاب به فساد های آینده و کشت و کشتارها و توطئه ها اشاره می شود.
پایان نامه از جنگ هایی توصیف می کند که در آسمان رخ داده و از پاره هایی مستطیلی شکل حرف می زند که می توان آن را با هوش مصنوعی و یا ربات های بسیار پیشرفته به یک معنا دانست.این کتاب همچنین از ارتش هایی حرف می زند که نه پدری دارند و نه مادری؛این مفاهیم عجیب و قدری ترسناک ما را با حقایق بسیاری روبرو می کند.
برخی معتقد اند این کتاب به رمز نوشته شده است و باید آن را رمز گشایی کرد.پایان نامه در چند فصل از برج های ششگانه صحبت کرده است که هنوز هویت چنین برج هایی برای ما مشخص نیست.این کتاب چنین برج هایی را دنیای فساد و عذاب و گرفتاری می داند.در این کتاب از کودکی سخن به میان امده است که اهل ایران است و یم تواند بر جهان حکم کند ولی مردمانی از شمال و مصر مانع از چنین حکمرانی می شوند.به هر حال تا کتابی را نخوانده باشید نمی توانید درباره آن نظر دهید؛روزنامه همشهری در شماره۷۲۸۹ضمیمه استانی،این کتاب را جادوی ادبیات دانسته و با نویسنده هم مصاحبه داشته است.
Related image
این کتاب۱۲۸صفحه ای در ۴۰فصل نوشته شده که حجم برخی از فصل ها به چند سطر نیز نمی رسد؛بلند ترین فصل کتاب فصل چهلم آن می باشد.اسطوره ها چنان با محتوای کتاب پیوند داردند که گاهی باید با تسلط بر اسطوره ها شروع به مطالعه کتاب کرد.
پایان نامه چهره هولناکی از آینده بشر را پیش روی چشم خواننده می گذارد و از طرفی مانند پدری مهربان انسان ها را به سوی اتحاد در مقابل بیگانگان فرا می خواند.سعید مبیّن شهیر درباره کتاب بعدی خود می گوید:کتاب بعدی قطعا تعجب برانگیز تر خواهد بود.کتاب پایان نامه فروش خوبی داشته ولی علت دوباره چاپ نشدن آن هنوز رازی است که فقط نویسنده کتاب از آن خبر دارد!

Image result for ‫نمادگرایی جادویی‬‎

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com