آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری
تفکیک قوا، برابری حقوقی و سیاسی افراد، متغیر بودن قدرت و انتخابی بودن مقامات، مشارکت مستمردر تصمیم گیری های سیاسی و حکومت اکثریت از اصول بدیهی دموکراسی هستند و معدود حاکمیت های غیر دموکراتیک باقی مانده نیز ناچار از تغییر و تحول در جهت پذیرش این اصول هستند.با این مقدمه کوتاه( که بی شک شما با آن نه همدل و نه هم داستان هستید)، مرادم از نوشتن این چند سطر به عنوان یک کورد ازدیار صلح و آشتی کردستان عزیز در میان می نهم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری
در بیانیه مجلس خبرگان رهبری که به نام‌ و امضای شما رسیده، پس از انتقاد به برجام و فرجام آن از رئیس جمهور خواسته اید، بابت خسارت ها و زیان هایی که برجام بر کشور تحمیل کرده، عذر خواهی کنند.بی شک قبول مسئولیت و پذیرفتن خطاها نشان از اخلاق و فرهنگ دموکراتیک است، که این نعمت در مملکتی که ام القرا می نامیدش یافت نمی شود.
آیت الله احمد جنتی
در طول این چهار دهه که از عمر نظام سیاسی مستقر می گذرد، به یاد ندارم بابت خسران ها و خسارت هایی که بر ملت تحمیل شد، اندک زحمتی به خود داده باشید، در پیشگاه ملت عذر تقصیر بیاورید و قبول مسئولیت نمایید.آیا جناب آیت الله جنتی حاضرند،از مردم بابت اجحاف و محروم ساختن پاک ترین و دلسوزترین چهره های این دیار برای حضوردرقوه مقننه عذر خواهی نمایند؟
آیا دبیر محترم شورای نگهبان حاضرند، از دکتر علیرضا رجایی که با وجود راهیابی به مجلس ششم، مانع حضور وی شد و غلامعلی حداد عادل را به جای وی نشاند، حلالیت بطلبد؟
رئیس مجلس خبرگان رهبری
شایسته است، اولین قدم را خود بردارید و در محضر ملت و وجدانهای بیدار گذشته و کارنامه خویش را صادقانه نقد کنید و از مردم بابت عملکردتان عذر خواهی کنید.مسئولانی که به آیین گفتگو روی ترش می کنند به ما می آموزندکه نقد آشکارنه ممکن است و نه مطلوب،آنقدر ارتفاع نگیرید، گوش تان فریاد ناقدان را نشنود، در کار شما عیوب بسیار است و مثنوی هفتاد من‌می خواهد.
در میخانه ببستند، خدایا مپسند
که در خانه تزویر و ریا بگشایند
اجلال قوامی
۲۴اردیبهشت ۱۳۹۷
۱۴ می ۲۰۱۸

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com