طوفان توییتری در اعتراض به دستگیری های گسترده و سرکوب تشکل های معلمان
شنبه ۲۲ اردیبهشت، ساعت ۲۱ به وقت تهران

 

 

محمد حبیبی در سلول انفرادی زیر شکنجه اطلاعات سپاه است

🔹پس از بازداشت همراه با خشونت محمد حبیبی در تجمع قانونی و مسالمت آمیز ۲۰ اردیبهشت و انتقال وی به مکان نامعلوم ، با پیگیری خانواده و دوستان مشخص شده که محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون تهران در یکی از سلول های انفرادی سازمان اطلاعات سپاه نگهداری می شود.همچنین بنابر گفته یکی از بازداشت شدگان که موفق شده است برای لحظاتی روز جمعه در دادسرای اوین، آقای حبیبی را ملاقات کند؛وضعیت سلامت جسمی ایشان را نامساعد و بحرانی توصیف نموده است.بنابر اظهار این شاهد عینی؛ یک دست آقای حبیبی بی حس (لمس) بود و پایش هنگام راه رفتن می لنگید و به خاطر آثار ضرب و جرح صورت وی متورم و کبود بوده است.به طوری که ظن شکنجه ایشان پس از دستگیری مطرح است.

🔹کمیته دفاع از محمد حبیبی ضمن محکوم نمودن بازداشت مجدد همراه با خشونت این فعال صنفی و هفت فعال صنفی دیگر که در بازداشت موقت در اوین به سر میبرند،نسبت به حفظ امنیت جانی محمد حبیبی و آقایان محمدتقی فلاحی،رسول بداقی، رحمان عابدینی،اسماعیل گرامی، حسین غلامی و خانم عالیه اقدام دوست به تمام نهادهای مسئول و مدنی هشدار می دهد. اگر در بازداشت ۱۲اسفند۹۶، تنها تعداد محدودی از شهروندان و دانش آموزان شاهد اعمال خشونت علیه محمد حبیبی بودند؛ روز ۲۰ اردیبهشت ده ها معلم شاهد ضرب و شتم وی و کشیده شدنش بر روی آسفالت همراه با ضربات مشت و لگد بر سر و صورتش بودند و بهتر است مسئولان به خصوص وزیر آموزش و پرورش به جای توئیت کردن و توجیه خشونت به وظایف قانونی خود عمل کنند و حقوق معلمان را پایمال نکنند و بیش از این بی تدبیری خود را با فرار به جلو توجیه ننمایند.در پایان ما به معلمان و جامعه مدنی برای حمایت از معلمان زندانی فراخوان می دهیم.

#کمیته_دفاع_از_محمد_حبیبی
۲۲اردیبهشت ۹۷

 


بیست و دوم اردیبهشت ۹۷ #نوزدهمین روز اعتصاب غذا #اسماعیل_عبدی

عبدى در اعتراض به دخالت فراقانونی در پرونده اش در اعتصاب است. خواسته ی او اعمال قانون در پرونده اش است
#جای_معلم_زندان_نیست

 

 

 


پیام علی اکبر باغانی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران درباره بازداشت و برخورد با معلمان:
هیتلر هم این جنایات را درمورد معلمان خود بکار نگرفت.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com