روحانی به گمان خود پنداشته که می‌تواند با مطرح کردن مسائل جنجالی در خصوص  اینکه چه کسی عامل اصلی فیلترینگ تلگرام است، از بار مسئولیتش شانه خالی کند. فریبکاری او در تظاهر به مخالفت با فیلتر تلگرام، آنجایی آشکار می‌شود که اعضای هیات دولت دو هفته قبل از دستور فیلترینگ با خروج هماهنگ از تلگرام، فعالیت خود در این پیام‌رسان خارجی را متوقف کرده بودند».

 

مجموعه عملکرد دولتمردان، چنان مردم را ناامید از هرگونه اصلاحاتی کرده است که حاضرند به سراغ فیلترشکن‌های موجود در بازار بروند ولی در مخالفت با تصمیم دولت، هیچ اعتراض برون‌گرایانه‌ای از خود بروز ندهند و تنها به اظهار مخالفت در شبکه‌های مجازی بسنده کنند.

 

اگرچه با فشار حکومت و کاهش پهنای باند، به مرور و با یک شیب ملایم، تا حدودی از حجم فعالیت در تلگرام کاسته شده است ولی متاسفانه این شیب در حال هدایت به مسیری است که به پیام‌رسان امنیتی نظیر سروش ختم می‌شود و در این گردونه، این پیام‌رسان‌ها در حال قد علم کردن هستند و به رشد اجباری اعضای خود افتخار می‌کنند.

 

دولت روحانی که با کمک شبکه‌های اجتماعی توانسته بود بار دیگر جایگاه خود را در قوه مجریه تثبیت نماید، پس از آنکه خرش از پل گذشت و متعاقب آنکه افشاگری‌های مطرح شده در همین شبکه‌های اجتماعی کار را بر او سخت‌تر کرد، تاب نیاورد و انگشت کارگزارانش دکمه فیلترینگ تلگرام را فشرد. هرچند روحانی در ظاهر با بسته شدن این شبکه پیام‌رسان مخالفت می‌کند اما در واقع او نیز از این وضعیت ناراضی نیست زیرا می‌داند که قافیه را به کانال‌های پربازدید اپوزیسیون باخته ‌است. رفع فیلتر از تلگرام شعار کلیدی نامزد بعدی اصلاح‌طلبان خواهد بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com