کسب رضایت برای ایجاد رابطه جنسی به این معنی است که شریک جنسی شما موافقت کرده تا در هر رفتار جنسی که طرفین در مورد آن به توافق رسیده‌اند، شرکت کند. این توافق با فرض سن قانونی و هشیاری کامل طرفین صورت می‌گیرد زیرا اعلام رضایت فرد مست یا بیهوش یا به هر دلیلی ناهشیار معتبر نیست و رابطه جنسی فرد بالغ با افراد زیر سن قانونی تعیین شده در هر کشوری غیرقانونی است.
رضایت شفاف برای رابطه‌ی جنسی این اطمینان را برای طرفین حاصل می‌کند که تمام شرکای درگیر رابطه از آن لذت می‌برند و از انجام آن احساس راحتی دارند.
در این بین، تصورات اشتباه و رایجی وجود دارد که باعث سردرگمی افراد می‌شود:
یک تصور اشتباه این است که اگر شخصی از نظر جنسی تحریک شده بود این یعنی آن‌ها برای برقراری رابطه جنسی اعلام رضایت کرده‌اند. توجه جنسی و لمس جنسی ممکن است باعث تحریک شود که این یک واکنش طبیعی در بدن است اما این به معنی تمایل فرد به داشتن سکس نیست.
تصور اشتباه دیگر این است که داشتن رابطه جنسی در گذشته با شریک جنسی، چراغ سبزی است برای داشتن رابطه جنسی در آینده. خیر! رضایت برای یک‌بار رابطه جنسی یک چراغ سبز دائمی نیست. شما برای هر بار برقراری رابطه‌ی جنسی نیاز دارید تا از رضایت فرد دیگر مطمئن شوید.
همچنین حس و حال افراد و تمایلات آن‌ها همیشه یکسان نیست. عملی که قبلاً شخص با انجام آن در طول سکس موافقت کرده، شاید این بار نخواهد انجام دهد.
پس کسب رضایت جنسی در هر بار برقراری رابطه ضروری است و همینطور اطمینان از اینکه شما و شریکتان موافق انجام هر آنچه می‌خواهید انجام دهید، هستید.
در کسب رضایت جنسی، فقط جواب “بله” شفاف به معنی رضایت برای ایجاد رابطه جنسی است. این وظیفه طرفین است که از کسب رضایت جنسی اطمینان حاصل کنند و بهانه‌هایی مانند اینکه اما او هرگز نه نگفت! قابل قبول نیستند. برای کسب رضایت جنسی تنها شنیدن بله معتبر است نه اینکه سکوت را علامت رضایت بدانیم.
بعضی افراد به دلیل احساس فشار از سوی طرف مقابل، ترس یا خجالت ممکن است نتوانند جواب نه بدهند به همین دلیل مکالمه شفاف بین طرفین ضروری است.
بعضی افراد می‌ترسند که صحبت در مورد رضایت از رابطه‌ی جنسی، ممکن است حس و فضای جنسی را از بین ببرد اما این نباید مانع از کسب رضایت جنسی شود و می‌توان با پرسیدن سوالاتی بدون از بین بردن فضای موجود، از رضایت طرف مقابل اطمینان حاصل کرد.
مثلاً: “آیا این حرکت/ موقعیت بدنی، برایت راحت است؟”، “تا کجا می‌خواهی پیش برویم؟”، “می‌خواهی توقف کنیم؟”، “از این حرکت خوشت می‌آید؟” چنین سؤالاتی علاوه بر اطمینان از رضایت طرف مقابل، به شناخت دو طرف رابطه از یکدیگر و اینکه چه چیزی را در سکس بیشتر دوست دارند و با چه چیزی راحت نیستند، نیز کمک می‌کند.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com