سازمان حقوق بشر ایران، (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷): یک زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام (قصاص نفس) محکوم شده بود در محوطه زندان بابل (متی کلا) اعدام شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رکنا، صبح روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، یک زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام (قصاص نفس) محکوم شده بود در محوطه زندان بابل به دار آویخته شد.

این زندانی که هویت وی «ع. ف» ۲۷ ساله اعلان شده است، بهمن ماه سال ۱۳۹۴ بر سر اختلافات مالی مرتکب قتل شده بود.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از یونس حسینی عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران: «محکوم علیه ع- ف فرزند شیدالله که به جرم قتل عمد مرحوم ج – ا به قصاص نفس محکوم شد، با حضور اولیای دم در محوطه زندان بابل به دار مجازات آویخته شد.»

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۲۴۰ اعدام از میان ۵۱۷ اعدام در سال ۲۰۱۷ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است. عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com