اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا فیلم «آرگو» را برنده اسکار بهترین فیلم امسال دانستند. میشل اوباما در ارتباطی زنده که از محل اهدای اسکار با کاخ سفید در واشنگتن برقرار شده بود «آرگو» را به عنوان بهترین فیلم سال معرفی کرد. یکی از شگفتی هایی که اسکار امسال رقم زد این بود که فیلم «لینکلن» اگرچه در ۱۲ رشته نامزد شده بود اما در نهایت تنها دو جایزه در بخش‌های طراحی صحنه و بازیگری مرد به دست آورد. همچنین،«زندگی پی»  با اینکه چهار جایزه از جمله جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرده بود در نهایت رقابت در بخش بهترین فیلم را به «آرگو» که تنها سه جایزه برده بود واگذار کرد.

دانیل دی‌لوئیس برای فیلم «لینکلن»توانست سومین اسکار بهترین بازیگری نقش اول مرد را به دست آورد. در بخش بهترین فیلم های غیرانگلیسی زبان فیلم “عشق” اسکار را از آن خود کرد. همچنین  اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن امسال  به جنیفر لورنس برای فیلم «کتاب بارقه امید» تعلق گرفت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com