پیوند به این بیانیه در تارنمای المرصاد: http://golan-marsad.org/al-marsad-publishes-book-on-forgotten-occupation-of-the-syrian-golan/سوریه، ۴ آوریل ۲۰۱۸ ـ المرصاد، سازمان عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، کتابی را درباره‌ی اشغال فراموش شده‌ی بلندی‌های جولان سوریه منتشر کرده که داستان زندگی مردم سوری را که پنجاه سال زیر اشغال اسرائیل رنج برده‌اند، بیان می‌کند. در «اشغال فراموش شده: زندگی در بلندی‌های جولان، پنجاه سال پس از اشغال اسرائیلی»، المرصاد صدای بی‌صدایان است. در این کتاب، سوری‌ها به زبان خود تاثیر اشغال را بر زندگی خود توضیح می‌دهند.

سوری‌ها در جولان اشغال شده‌ی سوریه بیش از نیم قرن است که از دوستان و خانواده‌های خود در بخش‌های دیگر سوریه جدا شده‌اند. این کتاب شرح می‌دهد که سوری‌ها چگونه شاهد انتقال و جابجایی اجباری دوستان و خانواده‌ها، تخریب خانه‌ها، مصادره‌ی زمین و ورود اشغالگر خارجی شده‌اند. این کتاب نشان می‌دهد که با سوری‌ها چگونه به عنوان شهروند درجه دوم در کشور خود رفتار شده و آنها چگونه با وجود ۵۰ سال ستم برای حفظ کرامت و هویت خود مبارزه کرده‌اند.این کتاب دارای ۹ فصل است که جنبه‌های مختلف زندگی زیر اشغال را شرح می‌دهد، برای مثال: جدا کردن خانواده‌ها، محدودیت‌ها بر مسکن و خطر مین‌های زمینی. در هر فصل گفتگویی با یک نفر سوری است که در آن او تاثیر موضوع خاصی را برخود شرح می‌دهد. علاوه برآن، یک کارشناس بین المللی موضوع را تحلیل حقوقی می‌کند.

ما مایلیم از همه کسانی که قصه‌ی خود را با المرصاد در میان گذاشتند و اغلب این کار را با هزینه‌ی زیاد شخصی انجام دادند، سپاسگزاری کنیم. این کتاب به آنها و کلیه‌ی دوستان و خانواده‌های ما در نقاط دیگر سوریه و فراتر از آن ـ که طی این زمان دشوار به تکاپو ادامه می‌دهند ـ تقدیم شده است.

المرصاد سازمان حقوق بشری مستقل، غیرانتفاعی و قانونی و تنها سازمان حقوق بشری است که در جولان اشغال شده‌ی سوریه فعالیت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، با ما به نشانی‌های زیر تماس بگیرید:
marsad@golan-marsad.org یا researcher@golan-marsad.org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com