پرنس هری و مگان مارل، دقیقا یک ماه مانده تا جشن عروسی شان، حمایتشان را در قبال حقوق برابر برای دگرباشان جنسی در سراسر جهان را اعلام کرده اند.

زوج سلطنتی، که قرار است در تاریخ ۱۹ مه در کاخ ویندزور ازدواج کنند،در جریان نشست سران کشورهای مشترک المنافع در لندن، با فعالان گروهای دفاع از حقوق دگرباشان در این کشورها ملاقات کردند.

هری و مگان اولین حضور رسمی عمومی خود را در ماه نوامبر گذشته به دیدار با افراد مبتلا به اچ آی وی در روز جهانی ایدز اختصاص دادند. این زوج باری دیگر و در روز چهارشنبه (۱۸ آوریل) با اختصاص دادن دومین حضور رسمی و عمومی شان به دیدار با نمایندگان شبکه تساوی کشورهای مشترک المنافع (TCEN)، به مساله حمایت از حقوق دگرباشان جنسی اولویت دادند.

شبکه تساوی کشورهای مشترک المنافع، که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، برای برابری حقوق دگرباشان جنسی در سراسر کشورهای مشترک المنافع، جایی که ۳۶ کشور از مجموع ۵۳ کشور عضو،  همجنسگرایی را جرم انگاری میکنند، کار می کنند.

جاکوب توماس فعال حقوق دگرباشان جنسی، که برنده جایزه ملکه یونایتد برای کمک به کاهش نرخ خودکشی دگرباشان جنسی در کشور استرالیا شده است، گفت که مگان در حمایت از برابری دگرباشان جنسی حمایت کامل را ابراز کرده است.

بر اساس مجله مردم، توماس به خبرنگاران گفت: “خانم مارل با این کلمات اهمیت حقوق دگرباشان را اینطور ابراز کرد:” این یک مسئله اساسی حقوق بشر است، نه چیزی در رابطه با رفتار جنسی “.

او ادامه داد: “پرنس هری گفت:” چیزی که خیلی شگفت انگیز است این است که ما ۱۰ یا چند سال پیش، نمیتوانستیم چنین مکالمه ایی را داشته باشیم. و اینکه اکنون امکانش فراهم شده است بسیار خوشحال کننده است.”.

نقطه نظرهای هری و مگان به عنوان نسل جوان خانواده سلطنتی بریتانیا، موجب استفاده از موقعیت  اجتماعی آنها برای تماس خانواده سلطنتی با جامعه دکریاشان جنسی شده است.

در سال ۲۰۱۶، شاهزاده ویلیام  به عنوان بخشی از کارزار مبارزه برای سلامت روحی، با هشت جوان دگرباش دیدار کرده و مخالفت خود را با زورگیری علیه دگرباشان جنسی ابراز کرد. عکس این رویداد، در صفحه اول مجله  Attitude منتشر شد.

حضور شاهزاده هری در اکتبر سال ۲۰۱۷ در  مراسم جوایز Attitude، جایی که او جایزه میراث را به نمایندگی از مادرش دایانا که برای فعالیت هایش در مبارزه با بیماری ایدز در دهه های هشتاد و نود میلادی شناخته میشود، دریافت کرد خبر ساز شد.

در سال های گذشته، خانواده سلطنتی بریتانیا به دلیل عدم حمایت از حقوق دگرباشان، علی رغم میزان قابل ملاحظه حمایت آنها از دیگر فعالیت های بشردوستانه، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

ملکه الیزابت نخستین حمایت عمومی خود از یک سازمان دفاع از حقوق دگرباشان جنسی را در سال ۲۰۱۴ و با فرستادن پیام تبریک برای سالگرد چهلمین سال تاسیس آن سازمان ابراز کرد.

تمایل اخیر خانواده سلطنتی برای پذیرفتن دگرباشان جنسی و حمایت از این جنبش باعث می شود چیزی که اعضای جامعه رنگین کمانی برایش سالها تلاش کرده اند روشن شود: پذیرش دکرباشان جنسی یک مسئله سیاسی نیست، بلکه یکی از حقوق بنیادی اساسی است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://attitude.co.uk/article/prince-harry-and-meghan-markle-take-a-stand-for-lgbt-equality-in-the-commonwealth/17608/

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com