“باشگاه در آغوش کشیدن” محلی برای هم صحبتی افراد، مآمنی برای بسیاری از مردان همجنسگرا شده و حتی برخی از این مردان را از خودکشی باز داشته است.

باشگاه در آغوش کشیدن هند که طی شش ماه در بمبئی و دهلی برگزار شد، میزبان مردان همجنسگرا با سرگذشت های متفاوت بود.

نسخه رنگین کمانی این باشگاه، تأثیر قابل ملاحظه ایی بر شرکت کنندگان همجنسگرای آن گذاشت و مکانی امن برای ابراز خود واقعی شان فراهم کرد.

همجنسگرای اهل بمبئی، امان ست، نسخه رنگین کمانی این باشگاه را پایه گذاری کرد. از زمان آغاز به کار این گروه، پنج نفر افراد از اعضای آن موفق به پیدا کردن خدمات حرفه ای بهداشت روانی برای مقابله با مشکلاتشان شده اند.

این گروه حتی موفق شده است که مردی همجنسگرا را از خودکشی نجات دهد.

ست به دنیای هند گفت: “باشگاه رنگین کمانی در آغوش کشیدن در هند ۶ ماه طول کشید.ما در این مدت توانستیم پنج نفر را به روانپزشکان یا مشاوران معرفی کنیم و مانع خودکشی یکی از اعضاء شویم. جلسه بعدی ما یک کارگاه آموزشی با مشاوری همجنسگراپذیر در ۲۰ ماه مه خواهد بود.”

در هند طبق بند ۳۷۷ قانون مجازات، رابطه همجنسخواهانه غیرقانونی است. حتی اگر این قانون برای بازبینی به دادگاه عالی فرستاده شود، همجنسگراستیزی هنوز مشکلی بزرگ در کشور هند است به طوری که بسیاری از دگرباشان جنسی در گنجه زندگی می کنند.

کمک به یکدیگر:

باشگاه در آغوش کشیدن هر یکشنبه یک بار برگزار می شود. بسیاری از شرکت کنندگان در این باشگاه برای اولین بار میتوانند خود واقعی شان را ابراز کنند.

دودوت، مرد همجنسگرای سی و سه ساله به این گروه گفت که به عنوان یک مرد همجنسگرای ۳۳ بسیار طرد شده است. اما اعتماد به نفس او با شرکت در این جلسات افزایش یافت و حالا وی بسیار به خود افتخار می کند اگر چه که رسیدن به این نقطه جاده ای سخت و نا هموار بود.

او گفت: “خاطرات طرد شدن توسط والدینم و بیرون انداخته شدن از خانه، بار دیگر ذهن مرا تسخیر کرده بود. در طی چند روز گذشته و پیش از شرکت در جلسات این باشگاه، تنهایی آنهم به دلیل همجنسگرایی به شدت آزارم میداد. من خوشحالم که هر روز باهوش تر و عاقلانه تر می شوم. من در این باشگاه با مردی آشنا شدم که در مورد گرایش جنسی اش مطمئن نبود. من با یک ساعت صحبت با او توانستم او را در پذیرش خودش کمک کنم و از این مسآله خوشحالم.”

نییم خان راجپوت اخیرا بحرانی بزرگ در زندگی را پشت سر گذاشته است. عضویت در باشگاه در آغوش کشیدن به او کمک کرد تا مشکلات خود را برطرف کند.

وی گفت: “باسگاه در آغوش کشیدن هند نه تنها به من کمک کرد تا از زمان سختی عبور کنم، بلکه همچنین به من کمک کرد تا متوجه شوم که من تنها نیستم، بسیاری از اعضای این باشگاه مانند من هستند و بعضی از آنها حتی مشکلات جدی تری نسبت به من دارند. وقتی که داستانهای آنها را شنیدم، متوجه شدم که من تنها کسی نیستم که رنج میکشد. این به من کمک زیادی کرده است. اکنون، هر زمان که افسرده میشوم به داستان زندگی دیگران گوش میکنم. من متوجه شده ام که این مساله به بهبود حال من کمک می کند. من از طریق این باشگاه دوستان زیادی پیدا کرده ام .ما در این باشگاه مشکلاتمان را  با هم به اشتراک می گذاریم.”

 

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/this-hugging-club-has-been-a-life-saver-for-gay-men-in-india/#gs.QV2_d_8

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com