مطالعه ای درباره ی ارتباط خودکشی در جوانان دگرباش و آموزه های دینی که از هویت جنسی آنها حمایت نمیکند نگران کننده است.

 این پژوهش که ماه گذشته در ژورنال آمریکایی پزشکی پیشگیری کننده منتشر شد، رابطه بسیار مهمی بین آموزه های دینی افراد دگرباش و خودکشی آنها را برجسته میکند.

جان بلوسنیچ، یکی از نویسندگان این مطالعه به هافینگ من پست گفت که گروههای مذهبی ضد دگرباش میتوانند شدیدا آسیب زننده باشند. او گفت :”گروههای مذهبی که افراد همجنسگرا را ننگ میدانند باید از آسیب بالقوه ای که آنها میتوانند به یک فرد و عضوی از خانواده ها وارد کنند، آگاه باشند. آنها همچنین باید صادقانه آسیبی که آنها به عنوان یک سازمان به خودشان وارد میکنند را عرض یابی کنند.”

 این مطالعه از داده هایی استفاده کرد که توسط دانشگاه تگزاس گردآوری شد و بیش از ٢١ هزار دانشجوی دانشگاه را بررسی نمود. باورهای سنتی، باور قلبی به یک دین یا مذهب را عموما به عنوان عاملی بازدارنده در برابر خطر خودکشی در نظر میگیرند، اگر چه، این مساله در مورد جوانان دگرباش اثری معکوس دارد. ٢.٣ درصد دانشجویانی که مورد بررسی قرار گرفتند، همجنسگرای مرد یا زن بودند، ٣.٣ درصد به عنوان دوجنسگرا و ١.١ درصد با هویت جنسی سیال خود را معرفی کردند.

سپس از دانشجویان پرسیده شد که دین یا معنویتشان چقدر برایشان اهمیت دارد.

 این مطالعه نشان داد که زنان و مردان همجنسگرای جوان که مذهبشان برایشان بسیار اهمیت داشت خطر بالای ابتلا به حس خودکشی و عمل کردن به آن را دارند.

 دانشجویان درباره اینکه آیا تا به حال به خودکشی فکر کرده و یا دست به خودکشی زدند و اینکه آیا آنها اخیرا افکاری که آنها را به خودکشی تشویق کند داشته اند، مورد سوال قرار گرفتند.

 سپس مقایسه ای در مورد میزان  اهمیت آموزه های دینی که به آن باور دارند در رابطه با هویت جنسی شان انجام شد.

این مطالعه ارقام مشابه به پژوهش دیگری را درباره خطر خودکشی جوانان دگرباش یافت.

 در این مطالعه گزارش شد که ٣.٧ درصد دانشجویان از دگرجنس گونه اخیرا به خودکشی فکر کرده اند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
 مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com