ماف نیوز: یک شهروند در ارومیه از سوی نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت گردید.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان،‌ حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران یکی از اهالی روستای فلکان از توابع منطقه‌ی مرگور ارومیه به نام «عصمت سلحشور» فرزند خورشید را بازداشت و به بازداشتگاههای امنیتی سپاه منتقل نمود.

«عصمت سلحشور»


علت بازداشت عصمت سلحشور عدم همکاری استخباراتی او با اطلاعات سپاه پاسداران در رابطه با تحرکات احزاب کُردی در این منطقه و شناساندن اعضای تشکیلاتی آنها عنوان شده است.

سالانه شمار زیادی از شهروندان در مناطق مختلف در رابطه با احزاب کُردی و یا با سایر اتهامات سیاسی مورد بازجویی و یا بازداشت قرار می‌گیرند. طی سال ۱۳۹۶ دست‌کم ۹۳۲ شهروند کُرد در ایران با اتهاماتی نظیر آن از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و یا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

ضمن آن که قانون «جرم سیاسی» در نظام حقوقی جمهوری اسلامی مصوب سال ۹۵، فعالیت متهم در احزاب سیاسی را نیز شامل می‌شود، اما به علت عدم اجازه‌ی فعالیت احزاب کُردی در داخل ایران از سوی جمهوری اسلامی، متهمین به ارتباط با این سازمانهای سیاسی مطابق قانون مورد ذکر مجرم سیاسی محسوب نشده و بعد از طی مراحل بازجویی در دادگاههای انقلاب با عناوینی همچون «همکاری با ضدانقلاب» و گاها «محاربه» با احکام سنگینی روبرو می‌شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com