سازمان حقوق بشر ایران (پنجم اردیبهشت ۱۳۹۷): یک زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام (قصاص نفس) محکوم شده بود در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه، یک زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. هویت این زندانی رضا شیخ احراز شده است.

کمپین فعالین بلوچ در خصوص این زندانی نوشت که این زندانی از هفت سال پیش در زندان بسر می‌برد.

حبیب الله سربازی، فعال حقوق بشر بلوچ در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «رضا شیخ را امروز صبح اعدام کردند، او اهل زابل بود و بیش از ۴۰ سال سن داشت و پیش از اعدام در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان نگه داری می‌شد. بند ۳ بیشتر زندانیان سیاسی و امنیتی هستند اما برخی زندانیان جرایم دیگر نیز بخاطر ضیق زندان در این بند نگهداری می‌شوند.»

همچنین خبرگزاری هرانا از سوی یک منبع مطلع نوشته بود که رضا شیخ روز گذشته (سه‌شنبه) جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران، در هفته گذشته دست‌کم ۱۹ نفر در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده‌اند. پیش‌تر سازمان حقوق بشر ایران نسبت به آغاز موج جدید اعدام‌ها برای ایجاد وحشت در جامعه برای مقابله با نافرمانی مدنی، هشدار داده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com