سنپترزبورگ، شهر میزبان جام جهانی ٢٠١٨ روسیه، یک خانه غرور دگرباشان در طول این مسابقه ها ارائه خواهد داد.
این خانه ی غرور در طول یکی از پر تماشاترین رقابت های ورزشی، به روی دگرباشان باز خواهد بود.
خانه های غرور مکان های موقتی هستند که میزبان ورزشکاران دگرباش، داوطلبان دگرباش و بازدیدکنندگان دگرباش در طول رویدادهای بزرگ ورزشی می باشند. شهر ونکوور نخستین خانه غرور رسمی را در المپیک زمستانی ٢٠١٠ میزبانی نمود.
خانه غرور سن پترزبورگ به دلیل تاریخچه ی همجنسگراستیز روسیه، کاری درخشان و بزرگ برای این جام جهانی است.
پیشتر، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، قانونی را معرفی کرد که تبلیغ همجنسگرایی را منع نمود. این قانون منجر به دستگیری بسیاری از فعالان دگرباش شد. جرم برخی از این فعالان به اشتراک گذاشتن مقالات خبری در فیسبوک عنوان شده است. از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، جرم و جنایت علیه افراد دگرباش در روسیه دو برابر شده است.
فونتانکا، روزنامه خبری روسیه نیز با تایید بازگشایی خانه ی غرور برای جام جهانی امسال نوشت که این تصمیم، پس از  سرکوب تعدادی از گردهمایی های حمایت از دگرباشان در سن پترزبورگ گرفته شده است.
خانه ی غرور دگرباشان سن پترزبورگ توسط فعالان محلی اداره خواهد شد و این خانه در حال حاضر، وابستگی و ارتباطی با سازمان خانه ی غرور بین المللی ندارد.
پی اچ آی، سازمان است که هماهنگی های لازم برای ایجاد خانه ی غرور در رویدادهای ورزشی بین المللی را انجام میدهد. از جمله این رویدادها میتوان جام جهانی پیشین ٢٠١۴ و جام جهانی زنان ٢٠١۵ را نام برد.
این سازمان در بیانیه ای گفت که اطلاعی از اینکه چه کسانی خانه ی غرور سن پترزبورگ را سازمان دهی می کنند ندارد، اما خوشحال خواهد شد که برای انجام شدن آن به آنها کمک کند.
در این بیانیه آمده است :”خانه ی غرور بین المللی دارای تاریخچه ی همکاری با سازمان های فعال دگرباش محلی است تا فضاهای امن را برای طرفداران، ورزشکاران و متحدان دگرباشان گسترش دهد . ما در حال گفتگو با گروه های فعال محلی بوده ایم تا برای جام جهانی ٢٠١٨ استراتژی داشته باشیم اما این تا این لحظه از جزییات مقدمات و اجرای این پروژه اطلاعاتی به ما داده نشده است. اگرچه ما در پی اچ آی، در حال تجربه کردن نخستین بارها در برنامه ریزی و اجرای خانه ی غرور بین المللی هستیم، از گروه های فعال محلی  روسی دعوت میکنیم تا هرگونه نیازی برای حمایت را به ما اعلام کنند.”
حضور دگرباشان جنسی  در جام جهانی
روسیه کشوری امن برای دگرباشان جنسی نیست. همجنسگراستیزی در این کشور به حدی است که کمیته اداره کننده ی فوتبال فیفا، ممکن است که دست به تشکیل یک نیروی کار ویژه برای رسیدگی به این معضل بزند.
یک گروه حامی به نام فیر،  دفترچه راهنمایی برای افراد دگرباش با راهکارهایی برای حفاظت از خود در حین بازی های جام جهانی منتشر کرده است. این راهنما همچنین شامل جزییاتی، از جمله، شرح وضعیت واقعی جامعه دگرباشان در روسیه میشود.
پیارا پوار، مدیر اجرایی فیر گفت:” اگرچه که مسائل مربوط به جامعه دگرباشان بخشی از گفتمان عمومی نیست.اما وادار کردن روسیه به نرمش و اجازه دادن نصب شدن پرچم رنگین کمان در محل برگزاری مسابقات جام جهانی، یک پیروزی کوچک محسوب میشود.”
مقام ارشد مبارزه با تبعیض روسیه اظهار نمود که قانون منع تبلیغ همجنسگرایی در طول مسابقات جام جهانی، لازم الاجراء نیست.
 مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان
ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
 مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com