ماف نیوز: در پی اعتصاب و اعتراضات بازاریان در شهرهای بانه، جوانرود، مریوان و سقز دست کم هفت نفر بازداشت شدەاند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سەشنبە ٢٨ فروردین ۱۳۹۷، یک شهروند جوانرودی به نام «ابوبکر محمدی» از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات این شهر بە اتهام تحریک بازاریان به اعتصاب و تجمع بازداشت گردید.

از راست «محسن علیزاده» و «رزگار رفاهی»


همزمان در شهر بانه دست‌کم سه تن به نامهای «رضا اسدی»، «محسن علیزادە» و «رزگار رفاهی» به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی بازاریان در مقابل فرمانداری بازداشت شدند.

در مریوان نیز یک تن به نام «امیر زاهد» و در شهر سقز هم دو شهروند به نامهای «قادر محمدنژاد» و «جمیل عثمانی» با اتهاماتی مشابه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تاکنون ماف نیوز تنها قادر به تایید بازداشت این هفت تن است اما به علت کثرت احضار و یا تهدید تلفنی افراد در روزهای گذشته از سوی ارگانهای امنیتی، احتمالا شمار بازداشت‌شدگان بیش از این باشد.

تجمع و اعتصاب بازاریان شهرهای مورد ذکر از سه روز پیش در اعتراض به مسدودشدن گذرگاههای مرزی و افزایش تعرفه‌های گمرکی شکل می‌گیرد. فرمانداری‌های مربوطه هم آنها را غیرقانونی و با تحریک عوامل خارجی قلمداد کرده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com