سازمان حقوق بشر ایران، ۲۸ فروردین ۱۳۹۷: حکم اعدام بهمن ورمزیار که قرار بود صبح روز جاری به اجرا درآید به تعویق افتاد. از سرنوشت مهدی چراغی، دیگر متهم پرونده اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، شب گذشته ویدئویی از مادر بهمن ورمزیار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که خبر از توقف اجرای حکم وی می‌داد. مادر این زندانی محکوم به مرگ طی این ویدئو از رهبر ایران و رئیس قوه قضائیه تشکر کرده بود و برخی رسانه‌های داخلی نیز از دستور مستقیم رهبر برای توقف اجرای حکم وی خبر داده بودند. با این وجود هنوز مشخص نیست که توقف اجرای حکم این زندانی از طریق عفو رهبری صورت گرفته و یا پرونده آن‌ها در مسیر بررسی مجدد قضائی قرار خواهد گرفت.

سازمان حقوق بشر ایران تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت دیگر متهم این پرونده مهدی چراغی، اطلاع دقیقی به دست نیاورده است.

این دو زندانی که به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده‌اند ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۴ فروردین ماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی (قرنطینه) منتقل شدند.

بهمن ورمزیار و مهدی چراغی قرار بود صبح روز جاری، سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۳۰: ۶ در محوطه زندان مرکزی همدان (الوند) اعدام شوند.

توقف اجرای حکم بهمن ورمزیار که در پی انتشار گسترده ویدئویی از مادر او در فضای مجازی و واکنش کاربران بویژه هنرمندان همراه بود، قدرت شبکه‌های اجتماعی در راه مبارزه با مجازات اعدام را ثابت کرد.

سازمان حقوق بشر ایران به محض دریافت اطلاعات مورد تایید، خبر تکمیلی را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

در خصوص پرونده این دو زندانی بیشتر بخوانید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com