یک قاضی فدرال در روز جمعه (۱۳ آوریل) حکمی صادر کرد که بر اساس آن ارتش ایالات متحده نمیتواند حکم جدید رئیس جمهور ترامپ را اجرا کرده و مانع خدمت تراجنسی ها در ارتش آمریکا  شود.  این حکم همچنین این واقعیت که حکم دوم ممنوعیت خدمت تراجنسی ها در ارتش آمریکا و پیشنهاد شده توسط ترامپ در ماه مارس، تفاوت چندانی با حکم اول وی که در ماه جولای گذشته ارائه شد، ندارد.

قاضی مارشا پچمن، از ناحیه واشنگتن غربی ایالت واشنگتن اظهار داشت که افراد تراجنسی یک طبقه محافظت شده هستند.

حکم:

پچمن در یک بیانیه، در مورد سایقه “طولانی و شناخته شده” تبعیض علیه افراد تراجنسی نوشت. او خاطر نشان کرد که این ظلم و ستم “به توانایی آنها در انجام و مشارکت در جامعه بستگی ندارد”.

پچمن نوشت: “افراد تراجنسی مدت زیادی است که مجبور شده اند در سکوت زندگی کنند، یا با آشکارسازی، با تهدید تبعیض قریب الوقوع مواجه شوند.

از آنجا که افراد تراجنسی سالهاست که مورد تبعیض و سرکوب سیستماتیک بوده و مجبور به سکوت بوده اند، دادگاه آنها را در گروه افراد محافظت شده قرار میدهد. بنابراین، هر گونه تلاش برای حذف آنها از خدمات نظامی با بالاترین سطح مراقبت در نظر گرفته خواهد شد و تحت بررسی دقیق دادگاه قرار خواهد گرفت. این به این معنی است که قبل از اینکه مدافعین این لایحه پیشنهادی بتوانند آنرا اجرا کنند، باید نشان دهند که دلیل اجرای این ممنوعیت، صادقانه و قانع کننده و نه به دلیل تعصب یا کلیشه های جنسیت زده بوده، و این لایحه را بسادگی برای رسیدن به این اهداف طراحی کنند.”

اگرچه ترامپ ادعا کرد که با متخصصین نظامی درمورد ممنوعیت مشورت کرده است، پچمن خاطر نشان کرد که دولت حتی یک متخصص عمومی یا نظامی را که با آن مشورت کرده بود، شناسایی نکرده است.

 

 

پاسخ Lambda Legal:
شارون مک گوان، مدیر استراتژی سازمان Lambda Legal و مقام سابق در بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا ، توییتر و در پاسخ به اخبار فوق الذکر نوشت:

“قاضی پچمن به حرف ها و ادعاهای واهی پایان داد و متوجه شد که در لایحه جدیدی ارائه شده هیچ “ممنوعیت جدیدی” وجود ندارد – بلکه لایحه جدید، همان لایحه قبلی با همان ممنوعیتها / بسته بندی جدید است. انتقاد در برابر تبعیض اعمال شده بر علیه تراجنسی ها باعث شد تا بررسی دقیق صورت گیرد. همین! وزارت دادگستری آخرین شانس را برای دفاع از این لایحه خواهد داشت، اما شک نکنید که این ممنوعیت محکوم به شکست است!”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.co
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

 منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/federal-judge-rules-us-military-cannot-implement-trumps-trans-ban/#gs.P02doMs

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com