ماف نیوز: یک شهروند ایلامی جهت تحمل حبس شش ماهه به زندان این شهر منتقل شد. شاکی وی وزارت اطلاعات است و اتهامات مطروحه علیه وی مرتبط با احزاب کُردی و ابراز شادی در پی برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، «فرامرز ملکشاهی» جهت تحمل شش ماه حبس تعزیری به زندان ایلام منتقل شد.

پیشتر در روز ۲۳ بهمن ۹۶ دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در ایلام، فرامرز ملکشاهی را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود. اتهام وی تحریک شهروندان در روز سوم مهرماه در ایلام جهت ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق و تبلیغ به نفع احزاب کُردی بوده است. او در همان روز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردیده بود.

وی که در مراحل بازجویی و بازداشت از حق تماس و یا ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل محروم بوده، نهایتا روز ۲ آبان با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com