ماف نیوز: یک کولبر در شهرستان پیرانشهر در پی سقوط از ارتفاعات مرزی «کانی‌خدا» مجروح گردید. همزمان یک کولبر سردشتی هم در اثر شلیک نیروهای مرزبانی دچار جراحت شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ ۱۳۹۷، در ارتفاعات کوهستانی کانی‌خدا در مناطق مرزی پیرانشهر یک کولبر به نام «علی گلچینی» از اهالی روستای کله‌کین دهستان پیران در پی سقوط از دچار مصدومیت شدید شده است.

عکس از شبکه‌های اجتماعی


در حادثه‌ی مذکور، علی گلچینی از ناحیه‌ی صورت دچار آسیب‌دیدگی شدید شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز پزشکی این شهرستان منتقل شده است.

روز ۱۶ فروردین هم در نقطه‌ی صفر مرزی سردشت، جمعی از کولبران مورد هجوم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند که در پی آن یک کولبر به نام «صدیق خضرپور» از ناحیه‌‌ی پا دچار جراحت گردید.

با احتساب این دو مورد، از ابتدای فروردین ۹۷ دست‌کم ۷ کولبر در مناطق مرزی کشته و زخمی شده‌اند که پنج مورد از آنها در اثر شلیک مرزبانی، یک مورد در اثر انفجار مین و یک مورد نیز در اثر سقوط از ارتفاع بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com