برگزارکنندگان هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن، روز پنج‌شنبه پنجم آوریل، اعلام کردند که این دوره از جشنواره روز هشتم ماه مه با نمایش “همه می‌دانند” تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی گشایش می‌یابد. این فیلم که در اسپانیا فیلمبرداری شده و در آن ستازه‌هایی چون پنلوپه کروز و خاویر باردم بازی می‌کنند، در بخش رقابتی برای به دست آوردن “نخل طلا”، مهم‌ترین جایزه جشنواره کن نیز حضور دارد.

این اولین بار نیست که یک فیلم هم به عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره کن به نمایش در می‌آید و هم یکی از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره است؛ آخرین بار در سال ۲۰۱۲ فیلم “قلمرو طلوع ماه” ساخته وس اندرسن، کارگردان آمریکایی چنین بختی را پیدا کرد.

فیلم “همه می‌دانند” که از سوی برگزارکنندگان جشنواره کن به عنوان یک “تریلر روانشناختی” معرفی شده، داستان “لورا”ست که به همراه شوهر و فرزندانش در بوئنوس آیرس زندگی می‌کند، اما به بهانه یک مهمانی خانوادگی به روستای زادگاهش در اسپانیا باز می‌گردد.

یک اتقاق غیرمنتظره، مسیر زندگی شخصیت اصلی فیلم را تغییر می‌دهد و مثل تمام فیلم‌های فرهادی، خانواده و مسائلش، روابط و سنت‌ها و تصمیم‌های اخلاقی، تار و پود فیلم را تشکیل می‌دهند.

پنلوپه کروز و خاویر باردم، دو بازیگری که فرهادی در فیلم تازه خود از آنان بهره برده، در دوره‌های پیشین جشنواره کن برنده جایزه بهترین بازیگر شده‌اند.

خود فرهادی نیز که “همه می‌دانند” هشتمین فیلم او محسوب می‌شود، در دوره‌های اخیر در این جشنواره حضور داشته و آخرین بار با فیلم “فروشنده” برنده جایزه بهترین فیلمنامه شده است. این فیلم همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را برای شهاب حسینی به ارمغان آورد.

فیلم “همه می‌دانند” فردای نمایش در افتتاحیه جشنواره کن، در سینماهای فرانسه اکران می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com