در رابطه با بازداشت شدگان اعتراضات اخیر

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی یک هفته پس از  شروع اعتراضات به قتل مهسا امینی، کارزاری را  در رابطه با فشار برای آزادی بازداشت شدگان اخیر و ثبت اسامی این بازداشت شدگان آغاز کرد.
در ادامه این کارزار، کمیته موفق شده است اسامی و مشخصات بیش از هزار نفر از بازداشت شدگان را در شهرهای مختلف مستند نماید. اسامی بازداشت شدگان هر روز به این لیست اضافه میشود. منابع این اسامی از جمله خانواده ها، دوستان بازداشت شدگان در ایران و کشورهای مختلف،  سازمان‌های مختلف حقوق بشری و احزاب سیاسی ، بازداشت شدگانی که آزاد شدند و فعالین عرصه های مختلف ساکن در ایران و سایر کشورها میباشد.  این لیست به انگلیسی ترجمه شده لست و به سازمانهای بین المللی ارسال میشود. لازم به ذکر است که آمار دقیقی از تعداد دستگیر شدگان در دست نیست اما بر اساس تحقیق کمیته  به طور تخمینی بیش از ۷۰۰۰ نفر در طول یکماه اعتراضات مردم در شهرهای مختلف دستگیر شده اند.
  بسیاری از خانواده ها از محل نگهداری عزیزانشان بی خبر میباشند و مقامات زندانهای رژیم از جواب دادن به این خانواده ها امتناع می‌کنند. بنابر گزارش هایی که کمیته دریافت کرده است، خانواده ها از سوی رژیم تهدید شده اند  و گفته اند  اسم فرزندان بازداشت شده خود را رسانه ای نکنند که فرزندشان بزودی آزاد شوند.  نگرانی شدیدی در رابطه با معترضین زخمی در زندان‌ها وجود دارد.

ما از مردم آزادیخواه در ایران و در کشورهای دیگر که دوست و یا اعضای خانواده شان دستگیر شده اند دعوت می‌کنیم تا اسامی و مشخصات بازداشت شدگان شان را برای ما ارسال دارند. ادعای رژیم مبنی بر رسانه ای نکردن اسم بازداشت شدگان کاملا پوچ میباشد. انتشار اسامی زندانیان سیاسی و فشار به رژیم برای آزادیشان کمک می‌کند جانشان را نجات بدهیم.

اخیرا در زندان لاکان و زندان اوین و زندان قزلحصار شاهد حمله سرکوبگران رژیم به زندانیان بودیم. جان  زندانیان سیاسی و از جمله بازداشت شدگان هر لحظه در خطر است و علنی نکردن اسم این بازداشت شدگان دست رژیم را برای شکنجه و حذف فیزیکی این زندانیان بازتر میکند. از طرفی تهیه لیست زندانیان و ارسال برای سازمان‌های بین المللی دست ما را برای فشار بیشتر به رژیم و جلب حمایت مردم در کشورهای مختلف برای آزادی بازداشت شدگان بیشتر  میکند.همانطور که قبلا اعلام کردیم، کمیته با حفظ امنیت خانواده ها تمام تلاش را جهت انعکاس اسامی  وضعیت بازداشت شدگان  و فشار برای آزادیشان را در اولویت قرار داده است.
شما میتوانید با آدرس‌های زیر تماس گرفته و اطلاعات فرد بازداشت شده را برای ما ارسال دارید.
تلفن/واتساپ/سیگنال
۰۰۴۴۷۵۷۲۳۵۶۶۶۱
۰۰۴۹۱۷۶۸۱۱۲۱۵۶۱
shiva.mahbobi@gmail.com
pouyandeparisa@gmail.com
@IranCfppi

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۱۷ اکتبر برابر با ۲۴ مهر

https://linktr.ee/cfppi

برای اطلاعات بیشتر با شماره و ایمیل زیر تماس بگیرید:

شیوا محبوبی ، سخنگوی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی 

shiva.mahbobi@gmail.com 

۰۰۴۴۷۵۷۲۳۵۶۶۶۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)