ماف نیوز: در شهرستان مریوان سه تن در رابطه با برپایی مراسم نوروز بازداشت شدند و دست‌کم پنج تن هم بعد از بازجویی آزاد شدند. در شهرهای سنندج، سلماس و کارزان هم چهار تن در همین رابطه بازداشت شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در روستای «نی» مریوان سه تن به نامهای «هیوا بشتام»، «کوسار ارژنگی» فرزند رفیق و «صلاح اُمیا» فرزند عثمان در پی برپایی مراسم نوروز در این روستا بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی در روزهای پایانی سال ۹۶ اهالی این روستا را از برگزاری مراسم نوروز بر حذر داشته بودند.

همچنین دست‌کم پنج تن به نامهای «ﺯﺍﻧﮑﻮ ﺍﺭﮊﻧﮕﯽ»، «ﻣﺤﻤﺪ ﻣﺮﺍﺩﯼ»، «ﺣﻤﯿﺪ ﺗﻮﻓﯿﻘﯽ»، «ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺍُﻣﯿﺎ» و «ﻣﺤﻤﻮﺩ ﮔﺮﺍﻣﯽ» بعد از بازجویی طی سه شب گذشته آزاد شده‌اند.

از سوی دیگر در رابطه با استقبال شهروندان از مراسم نوروز در سنندج، روز ۲۹ اسفند «عرفان ساعدپناه» ٣١ ساله بازداشت شده است. او دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران می‌باشد.

همان روز در سلماس دو تن از فعالین مدنی به نامهای «محمود جباری» و «امین جداری» از سوی ارگانهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند. این افراد چند روز قبل از آن هم احضار و از برگزاری مراسمات نوروزی برحذر داشته شده بودند.

در همین مورد در شهرستان کارزان استان ایلام هم «ژیار وحیدی» بازداشت شده است.

شمار دیگری از افراد در شهرهای سنندج، کرمانشاه و سقز هم پس از چندین ساعت بازجویی آزاد شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com