حضور مغول‌وار و افسارگسیخته سربازان سایبری سپاه پاسداران ایران ـ بخوانید مزدوران آتش به اختیار رژیم ـ در شبکه‌های اجتماعی، وارد فاز جدیدی شده که از چشم ناظران بیرونی پنهان نمانده است.

سیاست‌گذاران ایدئولوژی‌زده حاکمیت، با تکیه بر این انگاره پوزیتیویستی که «حمله، بهترین دفاع است» به‌اصطلاح افسران جنگ نرم خود را در کسوت “لژیونرهای مجازی” به‌سوی کارزاری بی انتها در شبکه‌های مجازی اعزام کرده‌اند.

 

 

حقیقت آن است که اکنون جنگ واقعی، آن چیزی نیست که در کشورهای مختلف منطقه شاهد آن هستیم و جمهوری اسلامی با نیروهای نیابتی خود در بسیاری از آن ها ایفای نقش می کند؛ جنگی دیگر در جریان است و این جنگ حقیقت بر علیه دروغ است. فضای مجازی، اجتماعات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی میدان جنگ هستند و می‌بایست به شما بگویم این جنگی بسیار جدی و شدید است.

ایرانی‌ها بهترین و باهوش‌ترین‌های خود را ـ که به رهبرشان خامنه‌ای وفادارند ـ برای این جنگ آنلاین برگزیده‌اند و در حال انتشار ایدئولوژی مسموم شیعه هستند. پس از سیل جدید اعتراضات در ایران، آن‌ها تلاش‌های خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را تشدید کرده اند: پادشاه سعودی و جانشینش بن‌سلمان، شاهزاده رضا پهلوی ـ که شاه حقیقی ایران است ـ به همراه فرح دیبا (عضو خانواده پادشاهی) به‌عنوان رهبر مخالفان (اپوزیسیون) فعالیت می‌کند، گروهی که مجاهدین خلق خوانده می‌شوند و البته اسراییل که در صدر این لیست است، همه توسط این ترول‌های ایرانی فضای مجازی (سربازان آنلاین عصبانی‌کننده دشمن) هدف حمله قرار می گیرند.

ممکن است این یک مسأله کوچک به‌نظر بیاید، اما این‌طور نیست. ایرانی‌ها فضای مجازی را بسیار جدی گرفته‌اند و ما نیز باید همین‌طور باشیم.

این آخرین نسخه “رادیکالیسم شیعه” است که با استفاده از ارتشی از جوانان شستشوی مغزی داده شده و آموزش‎دیده، برای مدیریت ده‌ها و صدها اکانت برای نمایش اینکه گویی صدها هزار کاربر آنلاین هستند، انجام می‌گیرد.

برای اینکه خودتان ببینید و تصمیم بگیرید، بعضی از هشتگ‌های آن‌ها جمع آوری شده که همگی طی حملاتی با پشتیبانی دولت ایران و توسط همان افسران جنگ نرم طراحی و اجرا شده است.

این هشتگ‌ها پر از تنفر و اظهارات تهوع‌آور هستند و برخی از آن‌ها به زبان عربی و فارسی است، اما دلیلی برای ذکرشان نیست. آن‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی، فارسی و… فعالیت کرده و پست و کامنت می‌گذارند. نمونه هشتگ‌ها:
#shutuptrump
#israel_will_disappear
#less25years
#Shutupbinhitler
#we_take_revenge

هرقدر که این‌ها ناراحتکننده‌اند، اما اورژانسی و اضطراری بودن موضوع روشن است. می‌توانیم ببینیم این‌ها چطور با حملات‌شان آرامش خاطر ما را از بین می‌برند و چقدر مهم است که پاسخ‌شان را بدهیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com