در ادامه توضیحاتی در موردحقایق مربوط به روابط عاشقانه و صمیمی آورده‌ایم. هرکدام از این توضیحات را عمیقاً بررسی کنید و ببینید که انتظارات شما چه اندازه با این حقایق هماهنگ است.

۱. در یک رابطه، وجود تفاوت‌هایی بین دو طرف قابل انتظار است. هریک از طرفین رابطه تاریخچه‌ی شخصی خود را دارند که شخصیت و انتظارات آنها از زندگی و روابطشان را شکل می‌دهد. بنابراین طبیعی است که افراد گهگاه دچار اختلاف‌ دیدگاه شوند. به خصوص در مورد مسائلی مانند مسائل مالی، تقسیم‌بندی کارهای خانه، صمیمیت فیزیکی و اینکه چقدر زمان باید صرف باهم بودن شود و چقدر صرف دوستان و خانواده و ساعات تنهایی.

۲. یک رابطه‌ی دوست‌داشتنی نیاز به کار دارد. مواردی مانند ملاحظه، گفتگو و داشتن تعهد برای رویایی و حل چالش‌های زندگی با کمک هم.

۳. افراد و روابط در گذر زمان تغییر می‌کنند. همه‌ی افراد با درجات متفاوت در طول زمان تغییر می‌کنند. ممکن است اولویت‌ها، ارزش‌ها، منافع و حتی انتظارات در مورد آنچه فرد در رابطه به دنبال آن است، تغییر کند. در مواجهه با چالش‌ تغییر، رابطه نیازمند توجه مستمر، تعامل و مراقب برای دوام و رشد است.

۴. در رابطه نباید دنبال عشقی که از والدین دریافت نشده بود. به طور طبیعی یک رابطه‌ی خوب شامل به اشتراک گذاری عشق و اهمیت دادن به یکدیگر است با این حال اگر با شریک خود به گونه‌ای رفتار کنید که گویی او، نقش والدین شما را دارد و قرار است جای خالی عشقی را که والدینتان هرگز در کودکی نثارتان نکردند را پر کند، رابطه دچار اختلاف و خشم می‌شود. درحالیکه ممکن است شما به دنبال رفع این خلاء باشید، مهم است بدانید که هیچ مقدار از عشق و مراقبت نمی‌تواند به راستی جایگزینی برای آنچه که نسخه جوانتر شما دریافت نکرده، باشد. درحقیقت برقراری صلح با گذشته می‌تواند به شما برای دریافت و بخشش عشق بیشتر کمک کند.

۵. سازش برای حل اختلافات در رابطه ضروری است. ضرب‌المثل انگلیسی “جنگ خود را انتخاب کن!” می‌تواند یک راهنمای جامع برای تنظیم اولویت‌هایتان باشد. برای مثال شما می‌توانید در مورد روش صحیح بارگذاری ماشین ظرفشویی بحث کنید اما آیا این بحث واقعا لازم است؟

۶. شریک شما نمی‌تواند ذهنتان را بخواند. شاید در طول سال‌ها با اخلاق و طرز نگاه شما آشنا شود اما نباید به این مسئله زیاد تکیه کرد. خواسته‌های خود را با صداقت و شفافیت به زبان بیاورید.

۷. انتظار نداشته باشید شریک زندگیتان اساس شخصیت خود را به دلخواه شما تغییر دهد. چنین انتظاری دور از واقعیت است. آگاهی از میزان توقع منطقی برای تغییر شخصیت شریک زندگی می‌تواند کمک کننده باشد. شما همیشه می‌توانید تقاضا کنید تا او برخی رفتارهایش را تغییر دهد اما در نهایت این کاملا بستگی به او دارد که بخواهد تغییر کند یا نه! ولی اینکه از شخصی بخواهید تا مثلا دیگر درون‌گرا یا برون‌گرا نباشد خواسته‌ای غیرمنطقی است.

حال که این موارد را خواندید، شما را تشویق می‌کنیم تا دوباره کمی عمیق‌تر آنها را بخوانید و خوب در موردشان فکر کنید. مثلا شما ممکن است بدانید که اختلاف عقیده بین دو شریک زندگی طبیعی است اما عمیق‌تر شوید و از خود بپرسید نسبت به چه اختلاف عقیده‌ای باید حساس باشید؟ کدام اختلاف عقیده، شما را بیشتر از همه آزار می‌دهد؟ در کدام بخش زندگی این برایتان مهم است که اصلا اختلاف عقیده‌ای نداشته باشد؟

برگرفته از: https://goo.gl/KAKtPy
راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com