ماف نیوز: جسد یک بازداشتی در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه به خانواده‌اش تحویل داده شد. بازداشت وی از سوی نیروی انتطامی صورت گرفته بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، جسد «قباد اعظمی» فرزند حسن که روز ۹ اسفند ۱۳۹۶ توسط نیروی انتظامی شهرستان جوانرود بازداشت شده و سپس به اداره‌ی اطلاعات منتقل شده بود، توسط پزشکی قانونی به خانواده‌اش تحویل داده شد.

«قباد اعظمی»


یک منبع مطلع در ابن رابطه گفت: «قباد اعظمی به اتهام حمل اسلحه بازداشت شده بود و‌ پس از دو روز در تاریخ ۱۱ اسفندماه، خانواده‌اش از طریق تماسی تلفنی مطلع شده‌اند که فرزندشان در بازداشتگاه از طریق خوردن دارو خودکشی کرده است.»

همچنین جسد وی قبل از رسیدن اعضای خانواده، به پزشکی قانونی تحویل داده شده و به آنها اعلام شده است که او طی مراحل دادرسی توانسته است به چند قرص که به نوع آن اشاره نشده است، دست‌یابی پیدا کرده و از این طریق خودکشی کرده است.

به علت انتقال وی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات جهت بازجویی، احتمالا پرونده‌ی وی از لحاظ جنبه‌ی عمومی جرم با مصداق حمل اسلحه خارج شده و روند سیاسی به خود گرفته است. با این حال مراجع امنیتی از ارائه‌ی توضیحات بیشتر به خانواده‌ی قباد اعظمی خودداری کرده‌اند.

وی طی بازجویی از حق تماس با خانواده و یا خارج از بازداشتگاه محروم بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com