نمایشگاه نقاشی‌های امین آقایی با نام “لب کارون” از جمعه همین هفته، چهارم اسفند ۱۳۹۱ در گالری “آن” کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه نقاشی‌های امین آقایی با نام “لب کارون” از جمعه همین هفته، چهارم اسفند ۱۳۹۱ در گالری “آن” کار خود را آغاز می‌کند. این نمایشگاه تا چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدار کنند.

در این نمایشگاه انفرادی، تعدادی از نقاشی‌های امین آقایی به نمایش درمی‌آیند که محور اصلی همه آثار این نمایشگاه مردم خوزستان، رفتارهای فرهنگی، آداب و رسوم و آثار تاریخی آن‌ها است. امین آقایی، خالق این آثار می‌گوید که در این نمایشگاه قرارست تابلوهایی با نگاه سوررئالیستی توام با فضای عمیق فکری و همراه با پارادوکس به نمایش گذاشته شوند.

می می‌افزاید: آنچه که در این مجموعه بیشتر بر آن تکیه کردم مردمِ فراموش‌شده خوزستان در دل این تاریخ کهن و معاصر هستند. انسان‌هایی که نفت برای آن‌ها پیامآور جنگ بود و سرزمینشان محلی برای عبور تا زندگی آن‌ها را به فضایی تبدیل کند که گاه مرز میان آسمان و زمینش یکی می‌شود و حرارت محیطش سورئال عجیبی را در ذهن می‌آفریند.

او نام این نمایشگاه را “لب کارون” گذاشته است. به اعتقاد او رود کارون مادر خوزستان است: جغرافیایی گنگ که به واسطه‌ی انسان‌های درونش هویت پیدا می‌کند واین شخصیت‌ها با سکوت خود از گذشته‌ای پرتلاطم حرف می‌زنند و رود کارون مادر خوزستان پیوند دهنده روح آن‌هاست.

این نخستین بار است که نام امین آقایی با یک نمایشگاه نقاشی گره خورده است. او پیش از این به عنوان یک کاریکاتوریست بین‌المللی فعالیت می‌کرد. اما حالا چند سالی است که به نقاشی روی آورده است.

جایزه بزرگ سی و دومین فستیوال طنز پراسیکابا برزیل در سال ۲۰۰۵، مقام دوم بیست و سومین فستیوال آیدین دوگان ترکیه در همان سال، جایزه دوم فستیوال ساتریکون لهستان در سال ۲۰۰۷، مدال برنز دایجون کره جنوبی۲۰۰۶، جایزه عالی بیست و ششمین دوره یومیوری ژاپن ۲۰۰۵، جایزه مردمی ششمین فستیوال جونزاک فرانسه ۲۰۰۴، مدال برنز فستیوال وب کارتون چین ۲۰۰۵ و مقام دوم فستیوال بین‌المللی فلسطینی خانه ندارد ایران ۲۰۰۳ تنها برخی از موفقیت‌های هنری امین آقایی هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com