موکریان ـ صبح امروز تعدادی از شهروندان سنندجی ضمن دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خواستار تدریس زبان کوردی در مدارس شدند.

متن درخواست شهروندان به شرح زیر است:

به‌ناوی خوای میهربان

به‌ریز رشید قربانی

به‌ر پرسی خویندن و رانستی گشتی کوردستان

سلاو و ریز؛ پیروز بی‌لتان روژ مانی دایکی

« زمانی یه‌که‌م یان زمانی دایکی به‌ یه‌که‌مین زمان یان زمانگه‌لێک ده‌ڵێن که‌ منداڵ ئاخاوتنیان پێ فێر ده‌بێت و یان پێش ته‌مه‌نی قه‌یرانی فێریان ده‌بێت و یان ده‌توانین بڵێین که‌ زمانێکه‌ تاک توانای بیرکردنه‌وه‌ و قسه‌کردنی پێیان هه‌یه‌ وه‌ک که‌سانی دیکه‌ که‌ به‌و زمانه‌ قسه‌ ده‌که‌ن.

له‌باری ده‌مارناسییه‌وه‌ زمانی یه‌که‌م له‌ به‌رامبه‌ر ئه‌و زمانانه‌ی که‌ تاک پاشان له‌ گه‌وره‌ساڵیدا فێریان ده‌بێت (زمانی دووهه‌م) جێگه‌ و پێگه‌یه‌کی جیاواز له‌ مێشکی مرۆڤدا داگیر ده‌کات. به‌جۆرێک که‌ هه‌ندێ جار خه‌سارلێکه‌وتنی مێشک ده‌بێته‌ هۆی شڵه‌ژان و خه‌سارلێکه‌وتنی زمانی دووهه‌م و سێهه‌م و … له‌ جه‌ڵته‌کانی ئیسمیکی مێشکدا خه‌ساری زیاتر ده‌که‌وێته‌ سه‌ر زمانی دووهه‌م و ئه‌و که‌سه‌ی خه‌ساری لێ ده‌که‌وێت سه‌ره‌تا توانای زمانی دووهه‌می له‌ده‌ست ده‌دات له‌حاڵێکدا هێشتا ده‌توانێ به‌ زمانی یه‌که‌م قسه‌ بکات.»

مدیرکل محترم اداره آموزش و پرورش استان کردستان

آقای رشید قربانی

سلام و ارادت

ضمن تبریک روز جهانی مادری و قدردانی از زحمات بی دریغ شما و همکاران بزرگوارتان، با توجه به کارنامه درخشان شما و همکارانتان، برخود لازم دانستیم که در این روز فرخنده و در راستای اجرائی نمودن هرچه بیشتر ماده‌های قانون اساسی، ما امضاء کنندگان این نامه از شما و همکارانتان درخواستی داشته باشیم دال بر فراهم نمودن بستری برای آموزش به زبان کوردی در مناطق کوردنشین به این معنی که تحصیل در مناطق اقلیت زبانی با زبان مادری باشد ضمن حفظ احترام به تمام زبان‌های کشور و زبان رسمی، شایسته است که شما فرهیختگان برجسته در این راستا ما شهروندان را یاری نموده و بستری را فراهم نمائید که انشاالله از سال تحصیلی جدید در مد ارس کوردستان به زبان مادری تدریس گردد.

باکمال تشکر                         جمعی از شهروندان کورد زبان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com