سه تن از فعالان محیط زیست در استان هرمزگان بازداشت شدند.


پیش از این هفت فعال محیط زیست دیگر از جمله دکتر کاووس سیدامامی نیز بازداشت شده بودند.
دکتر کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه، فعال محیط زیست و مدیرعامل پیشین سازمان غیردولتی حیات وحش میراث پارسیان دو هفته پس از بازداشت به طرز مشکوکی در زندان درگذشت. مقامات زندان ادعا دارند که وی خودکشی کرده است.

وبسایت تابناک امروز خبر داده است که سه فعال محیط زیست دیگر در استان هرمزگان به نامهای «حسن راغ»، «عارف زارع» و «حسن زارع» بازداشت شدند. به گزارش منابع خبری، این سه نفر که از اعضای موسسه «حافظان طبیعت لاوردین » هستند در بندرلنگه توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شده اند. وبسایت این موسسه پس از بازداشت فعالان از دسترس خارج شده و آرشیو آن نیز پاک شده است اما به گفته مطلعین این موسسه در زمینه ایجاد آبشخور برای حیات وحش و حفاظت از محیط زیست در مناطقی از استان هرمزگان بویژه بندر خمیر، پارسیان و مناطق مجاور ناحیه صنعتی عسلویه فعال بوده اند. این موسسه همچنین به آثار زیانبار صنایع نفت و گاز منطقه ویژه پارس جنوبی بر حیات وحش و محیط زیست اعتراض داشته اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com