بر اساس گزارشات رسیده، در صبح روز سه‎شنبه ۲۴ بهمن ماه، در عملیاتی هماهنگ، به منزل بهاییان در بوشهر حمله شد و تعداد هفت نفر از آنان بازداشت شدند.
«مینو ریاضتی»، «اسدالله جابری»، «احترام شخی»٬ «عماد جابری»، «فریده جابری»، «لقا فرامرزی» و «پونه ناشری» هفت شهروند بازداشت شده از سوی نیروهای امنیتی در بوشهر هستند.
بنا بر گزارشات، خانه این افراد به طور کامل تفتیش و وسایل شخصی بازداشت شدگان نیز توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.
تا کنون از علت و اتهام بازداشت این افراد تاکنون گزارشی منتشر نشده است.
به گزارش یک منبع آگاه «ماموران اداره اطلاعات با دراختیار داشتن حکم جلب به منزل اسدالله جابری رفته و اقدام به تفتیش منزل» وی کرده‌‌اند.
منزل عماد جابری فرزند اسدالله جابری نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفت.
بنا بر گفته این منبع آگاه «ماموران پس از بازداشت عماد جابری در منزل شخصی‌اش با او به محل کار پدرش می‌روند و در آنجا، او (اسدالله جابری) و همسرش را بازداشت می‌کنند.
این فرد آگاه در ادامه گفته است که: «ماموران اداره اطلاعات در گروه‌هایی جداگانه به منازل مینو ریاضتی، پونه ناشری و فرخ لقا فرامرزی مراجعه کرده‌اند».
ماموران پس از تفتیش کامل منازل این افراد و ضبط و توقیف آلبوم‌های خصوصی، موبایل، لپ تاب و کتب و عکس‌های مربوط به آیین بهائی، این سه نفر را نیز بازداشت کرده‌اند.

بر اساس آمار و منابع غیررسمی بیش از ۳۰۰ هزار نفر بهایی در ایران وجود دارد. قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و دین زرتشتی را به رسمیت می شناسد و مذهب بهاییان در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته نمی شود.

پیروان آیین بهاییت در ایران مورد تبعیض و محرومیت از حقوق اجتماعی قرار دارند. و بسیاری از رهبران جامعه بهایی نیز تا کنون به زندان محکوم شده اند.

سازمان ملل بارها  آزار و اذیت بهاییان در ایران را محکوم کرده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com