ماف نیوز: یک تن در ایلام به شش ماه حبس محکوم گردید. همزمان دستگاه قضایی در سنندج، یک فعال مدنی را به چهار سال حبس محکوم کرد. یک بازداشتی در شهرستان جوانرود از توابع کرمانشاه نیز با تودیع وثیقه آزاد گردید.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در ایلام، «فرامرز ملکشاهی» را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

از راست «شهرام فرهادی» و «آکو یاری»


فرامرز ملکشاهی متهم است که روز سوم مهرماه در این شهر اقدام به تحریک شهروندان جهت ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق نموده است. او در همان روز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

وی که در مراحل بازجویی و بازداشت از حق تماس و یا ملاقات با خانواده و حق داشتن وکیل محروم بوده، نهایتا روز ۲ آبان با تودیع وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شد.

در خبری دیگر شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب سنندج در روز ۲۳ بهمن، «شهرام فرهادی» فعال مدنی را به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم کرد.

شهرام فرهادی که در ۲۵ آبان ماه در حین بارگیری کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه بازداشت شده و در این مدت از تماس با خانواده، ملاقات و حق داشتن وکیل محروم بود، پس از سپری‌کردن دو ماه در بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

همزمان یک شهروند جوانرودی به نام «آکو یاری» پس از ۴٠ روز بازداشت با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در کرمانشاه آزاد شد.

آکو یاری را ماموران امنیتی در روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه بازداشت کردند. اتهام مطروحه علیه وی توسط ارگانهای امنیتی، «تبلیغ علیه نظام» است. او در این مدت از حق تماس با دنیای خارج، ملاقات و دسترسی به وکیل محروم بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com