پاپوآ گینه‌نو از ارائه پرونده پناهندگی به گروهی از پناه‌جویان خودداری کرد اما آن‌ها را به کشورهای خود باز نگردانده است زیرا بیم آن می‌رود که تهدید و آزار و اذیت شوند.
پناه‌جویان در بازداشتگاه جزیره مانوس، یکی از دو مرکز استرالیا که در سال ۲۰۱۲ در اقیانوس آرام افتتاح شدند نگه‌داری می‌شدند تا پرونده پناهندگی آن‌ها، پردازش شود.
مقامات هفته گذشته نامه‌ای به بازداشت‌شدگان ارسال کردند که به آن‌ها اطلاع داد که برنامه‌ریزی برای عزیمت آن‌ها آغاز شده است که شامل ارزیابی این است که آیا خطر واقعی وجود دارد که شکنجه، رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز، مجازات، محرومیت خودسرانه یا اعمال مجازات اعدام محکوم شوند؟
خطر یک یا چند مورد از این حوادث وجود دارد و بنابراین دولت پاپوآ گینه‌نو این افراد را به کشورهایشان منتقل نخواهد کرد.
پس‌ازآنکه بازداشتگاه استرالیا در جزیره مانوس غیرقانونی اعلام شده است؛ صدها تن از پناه‌جویان در شهر لورنگاو نگه‌داری می‌شوند.
استرالیا و ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۶ توافق‌نامه‌ای برای انتقال ۱۲۵۰ پناهنده بازداشت‌شده در پاپوآ گینه‌نو و نائورو به ایالات‌متحده امضا کردند.
تا به امروز، فقط بیش از ۱۱۰ پناهنده از این طرح بهره‌مند شده‌اند، این موافقت‌نامه توسط دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا امضا شد و توسط جانشین او، دونالد ترامپ «احمقانه» توصیف شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com