شلاق‌زدن همجنسگرایان در اندونزی

نشانک کارگاه خبر ژوپی‌آاین حکم زمانی صادر شد که دولت می‌بایست تا چند روز دیگر پیرامون جرم‌انگاری همجنسگرایی یا عدم آن تصمیم بگیرد.

وزارت سلامت اندونزی اخیرن همجنسگرایی را به‌عنوان یک اختلال روانی اعلام کرد. حامیان این تصمیم بر این باورند که این حکم می‌تواند کمکی برای سیاستمدارانی باشد که خواهان جرم‌انگاری همجنسگرایی هستند.

این وزارت در روز جمعه (۲ فوریه) اعلام کرد که در راهنمای پزشکی‌ای که به‌زودی منتشر خواهد شد، همجنسگرایی را در لیست اختلالات روانی جای خواهد داد.

این اطلاعیه چند روز پیش از رای‌گیری مجلس اندونزی درباره‌ی اصلاحیه‌ی قانون مجازات صادر شد.

برخی از آن اصلاحیه‌ها شامل قانونی برای جرم‌انگاری همجنسگرایی می‌شوند.

وزارت سلامت اندونزی گفت که آن‌ها بر پایه‌ی دو گزارش تصمیم گرفتند همجنسگرایی را به‌عنوان اختلال روانی دسته‌بندی کنند.

انجمن روانپزشکان اندونزی یکی از گزارش‌های یادشده را در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر کرد.

وزارت سلامت گزارش دوم خود را پس از مشورت با وزارتخانه‌های دیگر منتشر کرد. وزارت مذهب یکی از آن وزارتخانه‌هایی بود که در این رایزنی نقش داشته است و این وزارت همجنسگرایی را خلاف آداب و رسوم اندونزی می‌داند.

گزارش انجمن روانپزشکان اندونزی با بیان این‌که همجنسگرایان و دوجنسگرایان از بحران هویت رنج می‌برند، نتیجه می‌گیرد که سلامت روانی آن‌ها نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر است. این گزارش هم‌چونان اعلام می‌کند که افراد ترنسکشوال در برابر ابتلا به بیماری‌های روانی بسیار آسیب‌پذیر هستند.

همجنسگرایی به‌عنوان یک جرم

سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۹۲ میلادی همجنسگرایی را از دسته‌ی اختلالات روانی خارج کرد.

همجنسگرایی در اندونزی غیرقانونی نیست؛ تنها در استان اسلامی آچه (Aceh) که قانون شریعت را دنبال می‌کند غیرقانونی است.

بااین‌وجود، در دو سال گذشته اقلیت‌های جنسی در اندونزی با تعقیب و مجازات‌های فزاینده‌ای روبه‌رو هستند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی، پلیس چندین‌بار به‌شکل ناگهانی به چند سونا، کلاب شبانه و اتاق‌های خصوصی در هتل محل اقامت مردانی که همجنسگرا اعلام شدند حمله کرده است.

در جاوای غربی پلیس نیروی ویژه‌ای را برای کنترل اقلیت‌های جنسی تشکیل داده است و در همان استان دوازده زن مشکوک به همجنسگرابودن از خانه‌هایشان بیرون کشیده شدند.

جامعه‌ی اقلیت‌های جنسی در آچه دشواری‌های بیشتری را در مقایسه با منطقه‌های دیگر اندونزی تجربه می‌کنند. سال گذشته دو مرد پس از آن‌که به‌علت همجنسگرایی و داشتن رابطه‌های همجنسگرایانه محکوم شدند، ۸۲ ضربه‌ی ‌شلاق را تحمل کردند.

در هفته‌ی گذشته و پس از دستگیری دوازده زن ترنسکشوال، آچه در مرکز توجهات بین‌المللی قرار گرفته است. پلیس موهای سرشان را به‌زور کوتاه کرد و آن‌ها را برای انجام دوباره‌ی رفتارهای مردانه آموزش داد.

 

تلاش اندونزی برای ممنوعیت رابطه‌ی دو همجنس

 

کانال تلگرام کارگاه خبر ژوپی‌آ   |   فیسبوک کارگاه خبر ژوپی‌آ   |   توییتر کارگاه خبر ژوپی‌آ

لوگوی کارگاه خبر ژوپی‌آ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com