یکی از مشکلات اصلی اعضای جامعه‌ی LGBTQAI به‌خصوص در کشوری مانند ایران که روابط هم‌جنس‌خواهانه جرم کیفری دارد و انواع هویت‌های ترنسجندر به رسمیت شناخته نمی‌شود و سازمان‌های حقوق بشری و فعال درزمینه‌ی LGBTQAI نمی‌توانند در کشور مراکز فعال دایر کنند را می‌توان تنهایی و ناکامی در پیدا کردن دوستان و گروه‌های LGBTQAI در محل زندگی افراد دانست.
برای بسیاری از اعضای جامعه رنگین‌کمانی تنها راه پیدا کردن دوستانی از جنس خودشان حضور در دنیای مجازی است؛ اما ایجاد دوستی و ارتباط در دنیای مجازی نیز مشکلات خودش را دارد به‌خصوص زمانی که حفظ امنیت شخصی حرف اول را بزند. اینکه بتوان به افراد درستی اعتماد کنید و اعتماد آن‌ها را نیز برای دوستی جلب کنید در زبان ساده اما در عمل کاری دشوار است به‌خصوص اگر فرد ازنظر ویژگی شخصیتی درون‌گرا باشد یا علاقه‌ی چندانی به فعالیت در دنیای مجازی نداشته باشد.
اگر شما هم درجایی که زندگی می‌کنید هیچ دوست اقلیت جنسی و جنسیتی دیگری ندارید و یا می‌خواهید با افراد جدید برای پیدا کردن شریک عاطفی احتمالی آشنا شوید شاید برخی از پیشنهاد‌های ما برای شما مفید باشد!
قدم اول صبر فراوان است. شما باید یاد بگیرید که در آشنایی با افراد صبور باشید و از بیان اطلاعات شخصی که می‌تواند برای شما منجر به ایجاد خطر شود، خودداری کنید.
(در این رابطه مقاله “امنیت مجازی برای اقلیت‌های جنسی” را مطالعه کنید.)
در شبکه‌های اجتماعی از سرگرمی‌ها و علاقه‌هایتان بنویسید و در گروه‌هایی که افراد سرگرمی مشابهی با شما دارند عضو شوید، همچنین در گروه‌های مخصوص افراد LGBTQAI نیز عضو شوید.
فعالیت کنید، در بحث‌ها شرکت کنید و با آدم‌ها آشنا شوید. مطالب موردعلاقه‌ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار ازاین‌جهت مهم است که هدف شما از دوستی با دیگر اعضای اقلیت جنسی و جنسیتی تنها ویژگی LGBTQAI بودن آن‌ها نباید باشد زیرا برای شروع یک دوستی و تداوم آن، شما به چیزی بیشتر از شباهت گرایش جنسی یا هویت جنسیتی خود با دیگری نیاز دارید برای مثال اگر بسیار اهل ورزش هستید، دوستی با کسی که علاقه‌ای به مباحث ورزشی ندارد و اصلاً ورزش نمی‌کند، بسیار سخت خواهد بود.
اگر ساکن شهر کوچکی هستید، تلاش کنید تا برای کار و تحصیل به شهر‌های بزرگ‌تر بروید، در شهرهای بزرگ‌تر امکان اینکه بتوانید قرار ملاقات حضوری با دوستان فضای مجازی داشته باشید، بسیار بیشتر است. این ملاقات حضوری به شما کمک می‌کند تا هم دوستان خود را بهتر بشناسید و هم آن زندگی اجتماعی که می‌خواهید را _در کنار افرادی که شما را همان‌گونه که هستید قبول دارند_ داشته باشید.

اما چگونه به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت کنید؟
داشتن استقلال مالی یک اصل اساسی در تغییر دادن مکان زندگی است. با توجه به مهارت‌هایتان به دنبال موقعیت‌ کاری در دیگر شهرها و شهر خودتان باشید. این امر به‌خصوص برای افرادی که ساکن شهرهای کوچک هستند می‌تواند یک عامل مهم و اساسی در توانایی آن‌ها برای سفر کردن و ملاقات دوستانشان در دیگر شهرها نیز باشد. همچنین استقلال مالی به شما این اعتمادبه‌نفس را می‌دهد که در زمان مناسب از خانواده مستقل شوید و خانواده هم دیگر نمی‌تواند با اهرم فشار مالی شما را مجبور به انجام کارهایی کند که دوست ندارید.
برای تحصیل در شهر‌های دیگر اقدام کنید. برای افرادی از خانواده‌های سنتی، تحصیل و کار در شهر دیگر، بهانه‌ای مناسب برای مستقل شدن است. بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند قبول کنند که فرزندشان در همان شهر محل سکونتشان خانه‌ای جدا داشته باشد اما وقتی قرار باشد در شهر دیگری کار و تحصیل کند اغلب والدین انعطاف‌پذیری بیشتری نشان می‌دهند.
مطالب بیان شده تنها چند پیشنهاد کلی هستند و ما قبول داریم که شرایط زندگیِ شخصی هرفرد متفاوت است.
اگر تلاش دارید تا به هر علت شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید و به مشاوره نیاز دارید با ما در تلگرام تماس بگیرید.
راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com