از طرف همه دوستان و همکاران “شش رنگ” ازدواج علی و علی‌رضای عزیز را تبریک می‌گوییم و برایشان روزهایی پر از عشق و پیشرفت آرزو می‌کنیم.
این جشن، در پی سلسله جشن‌هایی که در سال‌های اخیر در سراسر جهان و حتی در ایران برای اعلام عشق بین دو هم‌جنس برگزار شد، نشان از اعتلای اعتماد به نفس جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایرانی دارد. سال‌هاست که مبارزات ما برای ایجاد تفاهم و درک و پذیرش گرایش‌های گوناگون جنسی و هویت‌های جنسیتی متفاوت بی‌وقفه به پیش می‌رود و از دل این بحث‌ها و جدل‌ها و نوشتن‌ها و شنیدن‌ها و نقدها، زندگی هایی به بار می‌نشیند و انسان‌هایی فضای حیات می‌یابند.
همه آنهایی که با رفتار، گفتار و اظهار نظرهای ناآگاهانه و یا آگاهانه خود، به سرکوب و به حاشیه رانده شدن این گروه اجتماعی که اعضای آن، چه ایرانی و چه غیر ایرانی، در سطح جهان توانسته‌اند گاه در بالاترین جایگاه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری انجام وظیفه کنند، کمک می‌کنند، بایستی یاد بگیرند تا در رویکرد خود تجدید نظر جدی کند. عشق مرز نمی‌شناسد. رابطه آزادانه دو بزرگسال برای ما آنقدر بدیهی است که فکر می‌کنیم کسانی که این حداقل را درک نمی‌کنند، حلقه گمشده‌ای در زندگی خود دارند. حلقه گمشده‌ای که بسیاری از لذت‌های انسانی، چون رواداری، عشق به دیگری، دیدن رنگین‌کمان را از آنها دریغ می‌کند.
برای همه آنهایی که در این جهان ناپایدار، بر علنیت عشق خود پای می‌فشارند، آرزوی موفقیت داریم.
این مراسم که در روز ۸ ژانویه و در یک رستوران ایرانی در شهر تورونتو برگزار شد، در دهمین سال رابطه عاشقانه این زوج و با حضور جمع بزرگی از دوستان و متاسفانه در غیاب خانواده‌شان برگزار شد.
شادی امین که در این مراسم حضور داشته است در فیسبوک خود نوشت:”غذاها، کیک، دسر و همه چیز توسط خودشان پخته و تهیه شده بود. غذاهایی خوشمزه که نشان از ذوق علی و علی رضا برای پذیرایی از میهمانانشان داشت.
هدیه من ناچیز بود و برای خودم با معنی. یک نسخه از کتاب جنسیت X را به نشانه قدردانی‌ام از تلاش‌شان برای نشان دادن جنبه‌های مختلف زندگی و عشق سرکوب شده‌مان تقدیم‌شان کردم. دوستان آشنای زیادی را دیدم که دیدارشان غنیمتی بود گرمابخش در سرمای شهر تورونتو.
سایه اسکای به روی صحنه رفت و چند آهنگ جدیدش را هنرمندانه اجرا و تقدیم میهمانان کرد. همه شاد بودند و کسی بدنبال “عروس” نمی‌گشت. عشق علی و علی‌رضا باور شده بود تا شاید نسل بعدی بتواند در جمع خانواده و دوستان و در شهرخود و بین همسایه‌هایشان شادی شان را جشن بگیرد. امیدی که در مبارزه هر روزه ما بازتاب دارد.”

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com