ماف نیوز: یک کولبر در نقاط مرزی شهرستان سردشت در اثر شلیک نیروهای مرزبانی دچار جراحت شد. یک کولبر هم در مرز پیرانشهر در اثر سقوط از ارتفاع زخمی شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته گروهی از کولبران در نقطه‌ی صفر مرزی سردشت توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی مورد هجوم قرار گرفتند که در اثر آن، یک تن به نام «عمر تات» از اهالی بخش مرکزی این شهرستان از ناحیه‌ی پا مورد اثابت گلوله قرار گرفت.

این کولبر سردشتی هم اکنون در وضیت وخیمی به سر برده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی مهاباد منتقل شده است.

همزمان گروهی از کولبران در مرز پیرانشهر در کمین نیروهای هنگ مرزی افتادند که پس از خارج‌شدن از مسیر اصلی‌شان، یک تن از آنها به نام «فتاح رضوان» از ارتفاع سقوط کرده و شدیدا دچار جراحت گردید.

فتاح رضوان جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در ارومیه انتقال داده شده است.

شغل کاذب، مشقت‌بار و پرمخاطره‌ی کولبری را مردم مناطق مرزی، به علت فقدان فرصتهای شغلی برمیگزینند و سالانه دهها تن از آنها در پی شلیک مستقیم مرزبانی جمهوری اسلامی و یا در اثر مخاطرات طبیعی قربانی می‌شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com