بازنگری و تغییر اعتقادی که مدت‌ طولانی به آن باور داشته‌ایم، مخصوصاً اعتقاداتی که از طریق خانواده یا فرهنگ کلی جامعه به ما وارد شده، می‌تواند گیج‌کننده و حتی ترسناک باشد؛ اما بدون شک توانایی بازنگری اعتقادات گذشته و دور ریختن باورهای اشتباه و زیان‌آور، بسیار تحسین‌برانگیز است. در رابطه با جامعه +LGBTQAI برای برخی که عضو این جامعه نیستند، درک چیزی که خود بخشی از آن نیستند و حسی که خود هرگز آن را تجربه نکرده‌اند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.
خوشبختانه با چند پیشنهاد کوچک و کمی صداقت درونی، بیشتر افراد موفق می‌شوند تا جامعه +LGBTQAI را بهتر درک کنند و به آن‌ها به‌عنوان انسان احترام بگذارند.

۱. به انسانیت اعضای جامعه +LGBTQAI احترام بگذارید.
این یکی از مهم‌ترین مراحل درک کردن افراد جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی است. آن‌ها قبل از اینکه هر مذهب، نژاد، گرایش جنسی یا هویت جنسیتی داشته باشند، انسان هستند و مانند هر انسان دیگری رؤیاها، آرزوها، اهداف و احساساتی دارند که در تشکیل دادن هویت کلی آن‌ها به‌عنوان یک انسان خیلی مهم‌تر هستند تا اینکه چه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی دارند. انسانیت و هویت افراد را نباید تنها به گرایش جنسی و هویت جنسیتی آن‌ها کاهش داد.

۲. کلیشه‌های رایج را فراموش کنید.
برخی از اعضای جامعه +LGBTQAI ممکن است کاملاً در قالب این کلیشه‌ها جای بگیرند و برخی نه! همان‌طور که بعضی افراد دگرجنس‌گرا بر اساس همین کلیشه‌ها هم‌جنس‌گرا تصور می‌شوند و برخی افراد هم‌جنس‌گرا به نظر می‌آیند که دگرجنس‌گرا هستند! هرگز از کلیشه‌ها برای درک یک گروه استفاده نکنید آن‌ها اغلب اشتباه هستند و از سر محبت یا تنفر در آن‌ها بسیار اغراق شده‌. هرچه بیشتر کلیشه‌ها را رها کنید، بیشتر می‌توانید اعضای این جامعه را به‌عنوان مردم معمولی بپذیرید.

۳. همان‌طور که شما به‌عنوان یک دگرجنس‌گرا به تمام افراد جنس مخالف خود کشش جنسی، عاطفی و روحی ندارید افراد هم‌جنس‌گرا هم به هر فرد هم‌جنس خود جذب نمی‌شوند. تصور نکنید هر فرد هم‌جنس‌گرایی که هم‌جنس شماست به شما علاقه دارد!

۴. با اعضای جامعه +LGBTQAI ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان می‌دهند افراد با عقاید هم‌جنس‌گرا-ستیز معمولاً تعامل بسیار اندکی با اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی دارند. آشنایی و تعامل با اعضای این جامعه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر آن‌ها را به‌عنوان انسان‌های معمولی بپذیرید. وقتی در تعامل با اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی با علائق و شخصیت فردی آن‌ها آشنا ‌شوید، راحت‌تر متوجه می‌شوید که هویت آن‌ها تنها در گرایش جنسی یا هویت جنسیتی‌شان خلاصه نمی‌شود.

۵. سعی کنید با دیگر همیاران و مدافعان حقوق جامعه +LGBTQAI در تماس باشید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.
راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com