ماف نیوز: پنج تن از بازداشتیهای اخیر با تودیع وثیقه آزاد شدند. پیش از این هم دوازده تن دیگر از آنها آزاد شده بودند. این افراد در اعتراضات «نه به گرانی» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در روزهای گذشته در خوی، کرمانشاه و ارومیه پنج نفر از بازداشتیهای اعتراضات «نه به گرانی» با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شدند‌. در ایلام، سنندج، ارومیه و کرمانشاه نیز پیش از آن ۱۲ تن دیگر با اتمام مراحل بازجویی، به صورت موقت و با تودیع وثیقه آزاد شده‌ بودند.

«نبی تردست»


در روزهای گذشته «جمیل دودکانلو» و «محمد اباذری» در خوی، «نبی تردست» در کرمانشاه و «سیوان کلامی» و «محمد جواد امیرصادقی» در ارومیه با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند.

همچنین ۱۲ نفر در فاصله‌ی ۱۷ تا ۲۰ دی‌ماه آزاد شده‌اند. از این شمار در کرمانشاه، «شمس‌الدین کاکه‌ای»، «نسترن عکاشه»، «ولی امیری»، «اشرف اکبرزاده»، «یاسر حبیبی» و «حمزه رهنما»، در ایلام، «نازدار امیرمحمدی»، «سارا جمشیدی» و «علی حقی»، در سنندج «حمید بازانی» و در ارومیه «قادر دالان» و «شهلا وحدت‌پور» با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند.

با این حال برخی از بازداشتیهای اخیر تاکنون تحت بازجویی هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com